×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
جشنواره استانی تجلیل از نوآوری های بسیجیان در عرصه صنعت در سیرجان برگزار شد

به گزارش “سیرجان خبر” جشنواره استانی تجلیل از نوآوری های بسیجیان و حلقه های صالحین در عرصه صنعت  به میزبانی شرکت معدنی گل گهر در محل پردیس امید با حضور سردار کریمی فرمانده بسیج کارگری کل کشور ، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، قائم مقام شرکت معدنی گل گهر ، فرمانده بسیج کارگری استان کرمان و دیگر مسئولان و مدیران داخل شهرستان سیرجان برگزار شد .

سرهنگ باقری،مسول بسیج کارگری استان  گفت : یکی از مهمترین برنامه های تخصصی که نمود ویژه ای  در برنامه های بسیج کارگری دارد برگزاری جشنواره نخبگان کارگری است .

وی ادامه داد : برای برگزاری این جشنواره از تبلیغات چندانی هم استفاده نشده است و با حضور در کارخانه ها و تلاش شبانه روزی کارگران این عرصه این طرح های که به عنوان بن بست شکنان تحریم های اقتصادی بودند را شناسایی کرده ایم و امروز از آنان تقدیر خواهد شد .

حسین باقری با اشاره به اینکه اولین جشنواره نخبگان کارگری سال گذشته در کارخانه کک سازی زرند برگزار شد و از ۳۵ نخبه تجلیل شد ،اذعان کرد: در حال حاضر دومین سال برگزاری جشنواره استانی است و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ کار،هویت بخشیدن به نخبگان عرصه صنعت ، ترویج روحیه کار و باور پذیری شعار”ما می توانیم” و نمایش دستاوردهای بسیجیان در عرصه صنعت است .

وی ادامه داد : امروز از ۳۱ طرح تجلیل خواهد شد و ۱۳ کارخانه کوچک و بزرگ در ارائه طرح های نو اورانه مشارکت داشته اند و از این تعداد ۷ منتخب برتر به جشنواره راه یافته اند که ۶ منتخب به تفکیک سه نفر از صنایع بزرگ سه نفر از صنایع کوچک و یک منتخب ویژه که در پایان از آنان تقدیر خواهد شد .

حسین باقری به روحیه امیدی که رهبر انقلاب مرتب از آن سخن می گویند اشاره کرد و گفت : تنها با حضور در کارخانه ها و دیدن تلاش شبانه روزی کارگران ومهندسان این عرصه و فکر و اندیشه در ساخت طرح هایی که د رواحد های تولیدی خط شکن و بن بست شکنی موانعی هستند که تحریم های اقتصادی ایجاد کرده اند و ما می توانیم را در عمل تحقق بخشیده اند را درک کرد ،همان روحیه ای است که رهبر انقلاب می فرمایند من به جوانان و مردم این کشور امیدوارم را می توان از مصادیق بارزش در کارخانه و خطوط تولید فهمید .

وی به  پیام های این جشنواره اشاره کرد و گفت : اولین پیام ایمان واعتماد به استعداد ایرانی و روحیه بسیجی در بین کارگران برای دیگران کارخانجات است اگر به این استعداد ایرانی اعتماد شود و زمینه برای تلاش وی مهیا شود انقلاب به پا خواهد کرد ، لذا این جشنواره اگر برای بهتر دیده شدنش تلاش شود و از آن تبلیغ شود بی شک دیگر طرح هایی که وجود انسان را سرشار از روحیه امیدو ایمان خواهد کرد و انقلابات اقتصادی یکی پی از دیگر رخ نشان خواهند داد .

حسین  باقری فرمانده بسیج کارگری در پایان خاطر نشان کرد : تمامی برگزیدگان این جشنواره با روحیه بسیجی در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی حرکت کرده اند وو اثرات طرح های ساخته شده  از لحظه اجرا در واحد های تولیدی خود را نشان داده اند نه تنها هزینه ها تولید کم تر شده است بلکه وابستگی خرید بعضی از کالا ها هم از خارج قطع شده است ، باشد روزی برسد که تک تک نخ های وابستگی که این نظام سرمایه داری که چون تار و پود عنکبوت به بدنه اقتصاد ایران چسبیده است با تلاش مستمر نخبگانش پاره شود و ایران از یوغ وابستگی اقتصادی به بیرون رها شود و چون خورشید در آسمان جهان بدرخشد .

اسماعیلی پور،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه گفت :اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  یک نظریه تخصصی در مقابل نظریه های اقتصادی جهان است نه یک شعار که با اتمام سال آن را به فراموشی بسپریم .

وی به تجمع معادن در ایران اشاره کرد و گفت : حضور معادن عظیم در ایران و علی الخصوص در کرمان بهشت معادن اطلاق می شود نظریه اقتصاد مقاومتی از هر نظریه ای برای ما مفید تر و سودمند تر است و ما نیازمند استفاده از این نظریه در استان کرمان هستیم .لذا لازم است که اقتصاد مقاومتی را در تار و پود اقتصاد مان گرده زده و ان را عملیاتی کنیم .

اسماعیلی عنوان کرد : اقتصاد مقاومتی یعنی تولید داخلی با رویکرد خارجی ،لذا برای اینکه یک محصول با کیفیت تولید شود و قابل ارز اندام در عرصه های بین المللل باشد تنها با اصول اقتصاد مقاومتی و تلاش بی وقفه کارگران و مهندسان در این عرصه شکل خواهد گرفت اکنون کارگران و مهندسان در عرصه جنگ اقتصادی همچون رزمندگان خط مقدم هستند و کارفرمایان فرماندهان آنان ، تا این هدف را به پیش ببرند و در آینده ای نه چندان دور سنگرهای اقتصادی دشمن را فتح خواهند کرد و اجازه  مقابله اقتصادی را بخ آنان نخواهند داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : مصرف کالاهای تولید داخل در اقتصاد استان و کشور تاثیر زیادی دارد و باعث پویایی و رقابت پذیری صنایع ما می شود.

سردار کریمی،مسئول بسیج کارگری کشور نیز در ادامه  گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفا بخش است که با تکیه بر تولید ملی  باید سالیان متمادی ادامه داشته باشد لذا انقلاب اسلامی که مقدمه ای است برای ظهور امام عصر(عج)امروز دچار جنگ اقتصادی تحمیلی دشمن شده است لذا در جنگ اقتصادی کسی که بتواند گره ای از صنعت باز کند،با نگاه ولایی به اقتصاد مقاومتی عمل کرده است و باید اقتصاد مقاومتی و تقدّسِ تولید ملی به سبک زندگی ما تبدیل شود.

وی افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه الهی به دهه چهارم خود نزدیک می شود و هر سال قوی تر شده است لذا امیدواریم امروز از هر روز دیگری در مطابعت از رهبری که ولی امرمسلمین جهان  و به عنوان نایب امام زمان (عج) است کوشا تر و قوی تر باشیم .

سردار کریمی ادامه داد : امام عصر ما حاضر است و بعضا هدایت هم می کند و راه گمشده ها را به راه بر می گرداند اما در پشت پرده غیبت است تا خداوند متعال اجازه ظهور به وی بدهد لذا در نبود ایشان دست شیعه در دستان پر مهر رهبری ساده زیست اما قوی در برابر دشمن است لذا فرمایشات مقام معظم رهبری با صحبت های دیگر مسئولان و وزیران و وکلا متفاوت است و فاصله ای بین زمین تا آسمان است بین کلام رهبر با یک مدیر و مسئول لذا مطابعت از رهبری یعنی تا پای مرگ پیش رفتن اما از سخن رهبر سرپیچی نکردن و مطابعتی که با لقلقه زبان و شعار باشد به درد نمی خورد .

مسئول بسیج کارگری کشور به سخنان چند تن از نخبگان در این جشنواره اشاره کرد و گفت : حضرت آقا بارها بیان کرده اند که ما درجنگ اقتصادی هستیم لذا اگر د راین جنگ کسی بتواند گره ای از کار صنعت و تولید باز بکند ،گره ای از گره های وابستگی به شرق و غرب را باز بکند به هر اندازه ای که باشد اگر با نیت جهاد گونه و کمک به نظام اسلامی تلاش بکند ضمن اینکه منفعت دنیایی هم برایش ایجاد شود ، یقین بداند که در این عرصه جهاد درجنگ اقتصادی سهم و ذخیره آخرت برای وی خواهد داشت .

سردار کریمی در پایان خاطر نشان کرد : مسئولان باید بستر سازی مناسب برای استفاده از تولیدات نخبگان داخلی را فراهم کند و تولید کننده نباید نگران مشکلات و بازار محصولات خود بعد از تولید و اختراع باشد و بازار این نوع محصولات باید در کشور فراهم وایجاد شود لذا باید دست به دست هم دهیم تا تولید داخل را به همگان بشناسانیم و البته در این امر از موارد جزء هم باید شروع کرد تا رشد روز آفزون داشته باشیم به لطف عنایات خداوند متعال و چراغ راهی که رهبر انقلاب برای ایران مشخص می کند.

لازم بذکر است در پایان این جشنواره نیز از نخبگان و بن بست شکنان تحریم در عرصه تولید تقدیر شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.