×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
جلسه قرارگاه پدافند زیستی با موضوع مقابله با کرونا در ارزوئیه

با حضور ویروس کرونا در کشور و در حالی که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) این شرایط را احتمال جنگ بیولوژیک دانسته اند، ناحیه مقاومت سپاه ارزوئیه با همکاری سازمان ها و ارگان های متولی امر پیشگیری و کنترل کرونا ویروس اقدام به برگزاری جلسه قرارگاه پدافند زیستی نمود.

به گزارش سیرجان خبر؛ دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی با موضوع مقابله با کرونا به فرماندهی سرگرد رضا اسماعیل کاخ و با حضور مرتضی امیری پاک رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان، عنایت الله دهقان رئیس دادگاه عمومی شهرستان، بسیج حراست معدن اسفندقه، بسیج جامعه پزشکی و پایوران و بسیجیان در ناحیه مقاومت سپاه ارزوئیه برگزار شد.

فرمانده سپاه ارزوئیه با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در پی صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا گفت: اولین جلسه این قرارگاه مصوباتی داشته است که به همه ی نیروهای پایور و بسیجی ابلاغ شده و الحمدالله تاکنون به بهترین شکل به آنها پرداخته شده و همه ی اقدامات قرارگاه پدافند زیستی در چارچوب مصوبات ابلاغی انجام می گیرد.

سرگرد رضا اسماعیل کاخ با تشریح هدف قرارگاه پدافند زیستی عنوان کرد: امروز ما در وضعیتی قرار داریم که کم از دفاع مقدس نیست و موظفیم این بحران را با اقتداری فراقوه ای با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود کنترل نماییم و در راستای گسترش اقدامات مورد نظر امام خامنه ای باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با تاکید بر سازماندهی نیروهای انسانی و تجهیزات مورد نیاز در جهت خدمت رسانی در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: پیشگیری از شیوع این بیماری یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) است که قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان تا فروکش کردن بیماری به حالت آماده باش بوده و همکاری و حمایت خود را از سایر دستگاه ها و مجموعه های بهداشتی و درمانی ادامه می دهد.

سرگرد رضا اسماعیل کاخ در پایان خاطر نشان کرد: به حول قوه الهی این ویروس منحوس از کشور خارج می شود و این امر مرهون زحمات و تلاش های جهادگران خط مقدم این میدان برادر عزیزمان مرتضی امیری پاک و همکارانشان در مرکز بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه و همچنین تیم های عملیاتی بسیج که در قالب گروه جهادگران سلامت به خدمت رسانی اند، است.

مرتضی امیری پاک رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه با تشکر از همکاری و پشتیبانی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان در همه صحنه ها و اینک در میدان مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با این ویروس منحوس و ناشناخته با سپاه در این شرایط بیش از پیش مورد نیاز است و انشاءالله این همکاری تقویت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از اوایل اسفندماه بیماری کووید ۱۹ شروع شده و با قدرت سرایت بسیار بالایی در حال شیوع است به طوری که هر فرد ناقل بیماری می تواند ۱۱ نفر را به این ویروس آلوده کند و در اینجا مهم ترین مسئله که مطرح میشود، رعایت نکات بهداشتی است.

مهندس امیری پاک با اشاره بر اینکه دوره کمون و نهفتگی این بیماری ۱۴ روز است خاطر نشان کرد: تنها راه کنترل بیماری خود مراقبتی است زیرا افراد آلوده به این ویروس بعضا زمانی متوجه میشوند که ممکن تعدا زیادی را نیاز آلوده کرده باشند و شیوع این بیماری به صورت تساعدی در حال افزایش است که ماندن در خانه را به عنوان تنها راه قطع زنجیره ی این ویروس به همه مردم شریف شهرستان ارزوئیه توصیه می کنیم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان سامانه ای را تبیین کرده است به آدرس سایت رسمی بهداشت salamat.gov.ir که به صورت شبانه روزی در خصوص این بیماری راهنمایی های لازم را میدهد و شماره ی ۴۰۳۰ همان شماره ای است که همکاران ما از کادر بهداشت و درمان با مردم تماس می گیرند.

مرتضی امیری پاک گفت: کادر بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه آمادگی خود را به صورت کامل اعلام میکند و در بحث خدمات دهی، کلینیک بیمارستان امام حسین علیه السلام تخلیه شده و ۳۰ تخت در بحث بخش ایزوله در آن سازماندهی شده است و دبیرستان شبانه روزی محمد رسول الله به عنوان نقاهت گاه با ۴۰ تخت ساماندهی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما به عنوان سفیران سلامت در جبهه مقدم جنگ ایستاده ایم، بکوشیم در همراهی کادر درمانی راه انتقال این بیماری را ببندیم و با رعایت نکته های بهداشتی رد پای این ویروس را در شهرستان مشاهده نکنیم و انشاءالله بهبودی کامل حاصل شود.

انتهای پیام/ ت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.