×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جلسه پیشگیری و مبارزه با کرونا در محل فرمانداری ارزوئیه

جلسه پیشگیری و مبارزه با کرونا در شهرستان ارزوئیه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش سیرجان خبر؛ جلسه پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان ارزوئیه پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری برگزار شد. منظری توکلی فرماندار شهرستان ارزوئیه ضمن تبریک سال جدید به رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص شعار سال پرداخت و خاطر نشان کرد: امسال به نام “جهش تولید” نام گذاری شد، باشد که شاهد دور شدن ویروس کرونا از کشور باشیم و مسیر شعار سال را در راستای تولید پیش ببریم، با توجه به اینکه شهرستان از ظرفیت و پتانسیل بالای تولید برخوردار است.

وی با اشاره به ایام این روزهای کشور و درگیر بودن همه مردم با ویروس کرونا، با توجه به آخرین رصدهای انجام گرفته در خصوص این ویروس در شهرستان بیان کرد: کادر شبکه ی بهداشت و درمان در سراسر شهرستان به عنوان مبارزان خط مقدم مقابله با ویروس به صورت حضوری و همچنین از طریق سامانه سلامت خدمات بسیار شایانی را در سفید بودن وضعیت بیماری و سالم بودن شهرستان تا این لحظه انجام دادند و بر روی ۴۰ هزار نفر غربالگری انجام گرفته است.

منظری توکلی همکاری نهادهای متولی امر پیشگیری و مبارزه با کرونا که بیشترین حضور را داشتند اعم از نیروی انتظامی، هلال احمر، مرکز ۱۱۵، ادارات آب و برق و حضور همیشه در صحنه سپاه و بسیج و پیگیری ها و پشتیبانی های فرمانده سپاه شهرستان در خصوص راه اندازی ایستگاه های سلامت و ضدعفونی را از نقاط قوت سلامت شهرستان تا این لحظه دانست.

فرماندار ارزوئیه بیان کرد: بر اساس دستور ستاد پیشگیری از کرونا و مصوبه شورای سلامت شهرستان هدف اصلی این است که مراکز تجمع و پرتردد خلوت شوند و اصناف غیر ضروری تا پایان بیماری و کنترل وضعیت تا شرایط عادی تعطیل باشند.

وی با اشاره بر اینکه طی دو هفته ی آینده احتمال خطر و شیوع بیماری بیش از قبل است اعلام کرد: مردم در خانه ها بمانند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند چرا که کنترل بیماری بسیار سخت است و تاکنون وضعیت شهرستان سفید است که با همراهی مردم این وضعیت را حفظ خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ارزوئیه به غربالگری های انجام گرفته بر روی ۳۹۳۵۹ هزار نفر خبر داد و گفت: غربالگری حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر باقی مانده است تا سامانه سلامت شهرستان تکمیل شود و پس از آن مجدد اولویت را روی گروه های در معرض خطر و بیماران با شرایط خاص و گروه های آسیب پذیر قرار می دهیم.

امیری پاک بیان کرد: حضور نیروهای جهادگر سلامت بسیج در ورودی های شهر و ضدعفونی خودروهای درون شهرستانی و کنترل خودروها توسط نیروهای هلال احمر و نیروی انتظامی در کنترل بیماری بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث غربالگری، سلامت خانواده هایی که به سامانه سلامت دسترسی ندارند به وسیله تیم های جهادگر بسیج و با حضور نیروی مراقب از مرکز بهداشت و درمان انجام میشود، و این امر به همت و همکاری نیروهای سپاه و بسیج ادامه دار است.

دهقان ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه همراهی و همدلی مردم شهرستان ارزوئیه را در مقابله با ویروس کرونا شایسته ی تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: با همدلی شاهد شکست هر چه زودتر بیماری خواهیم بود و مردم در روال عادی زندگی قرار خواهند گرفت، و مردم خود را موظف به اجرای بندهای مصوبات شورای سلامت شهرستان بدانند چرا که دادگاه عمومی با متخلفین سلامت برخورد میکند.

سرهنگ پور امینایی فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه عنوان کرد: کنترل مبادی ورودی شهرستان تا این لحظه توسط پرسنل نیروی انتظامی در حال انجام است و خودروهای شهرستان ها و استا ن های دیگر برگشت داده میشوند و با نظارت های انجام گرفته ترددهای درون شهرستانی نیز کمتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با همراهی نیروهای بسیج و هلال احمر و مرکز بهداشت و درمان به صورت شیفت بندی در ایست بازرسی ها ساماندهی شده اند و کنترل ورودی ها را انجام می دهند تا وضعیت به روال عادی برگردد.

سرگرد رضا اسماعیل کاخ فرمانده سپاه ارزوئیه خاطر نشان کرد: هیچ چیز بالاتر از جان انسان نیست و ما در این برهه به عنوان حافظان سلامت مردم موظفیم رسالت محور باشیم و مبنا را بر این بگذاریم در برهه کنونی چه عملی درست است و ما را در حفظ سلامت مردم یاری می کند.

دکتر رضا اسماعیل کاخ تصریح کرد: سپاه و بسیج در کنار نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات و نهادهای متولی امر پیشگیری و مبارزه با کرونا حضور دارد و در خدمت مردم هستند.

وی خاطر نشان کرد: نکته ی مهم این است که باید جنبه ی روانی رسانه ای این ویروس هم در نظر گرفته شود و تدابیر لازم به کار گرفته شود.

سرگرد اسماعیل کاخ با تاکید بر نبود ماسک در شهرستان بیان کرد: سپاه به کمک نیروهای جهادگر بسیج اقدام به فعال کردن کارگاه های تولید ماسک در سطح شهرستان کرد و تا کنون دو کارگاه در حال فعالیت هستند.

وی با تصریح این موضوع که توزیع ماسک ها برای افراد بی بضاعت به صورت رایگان انجام میشود خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و جهت جلوگیری از احتکار، ماسک ها در مکان های مشخص شده برای سایر عموم جهت خرید فراهم است.

فرمانده سپاه ارزوئیه در خصوص بحث سیل جنوب خاطر نشان کرد: بارندگی های اخیر سبب فرو رفتن زهکلوت از توابع رودبار جنوب زیر آب شده است و مردم این منطقه در شرایط سختی به سر می برند که به زودی موکب حرم تا ظهور شهرستان جهت ارائه خدمات در این منطقه حاضر میشوند، با توجه به اینکه مردم این منطقه از لحاظ مواد غذایی در مضیقه به سر می برند، همکاری فرمانداری را جهت هماهنگی های لازم برای بحث غذا خواستاریم.

انتهای پیام/ فاطمه تاراش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.