×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جلوگیری از حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” قبل از آغاز رسمی شصت و هفتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حاشیه های این نمایشگاه شروع شد،این بار یهودیان و صهیونیست ها برای توهین به مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات آنان از سلمان رشدی، نویسنده مرتد ، برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه و حضور در نشست خبری دعوت کردند.

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی طبق فتوای امام خمینی (ره) مرتد است و باید به قتل برسد، او که به دنیای اسلام و مقدسات این دین آسمانی توهین و قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است امروز سر از حصار حفاظتی خود بیرون آورده و گمان می کند با اوضاع امروز جهان حاشیه ای امن برای خود پیدا کرده است.

در پی انتشار خبر حضور سلمان رشدی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با صدور بیانیه ای اعتراض خود را در واکنش به این اقدام به رئیس اتحادیه ناشران آلمان بیان کردند و خواستار تجدید نظر در نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شدند.

نامه به رئیس نمایشگاه آلمان 001

محمود آموزگار در این رابطه گفت: از آنجایی که آثار سلمان رشدی موجب جریحه دار شدن احساسات میلیون ها مسلمان در سراسر جهان شده است، با اطلاع از حضور وی به عنوان میهمان ویژه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اعتراض خود را در بیانیه ای به رئیس اتحادیه ناشران آلمان اعلام کردیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: در پی صدور بیانیه و اعتراض ایران، طبق آخرین جوابیه ای که توسط رئیس ناشران آلمان به ما داده شده است،  قرار شد که این شخص در نمایشگاه حاضر نشود، حال اینکه این مسئله نظر نظام را تامین می کند بستگی به مسئولین نظام جمهوری اسلامی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.