×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
جنبش عدم تعهد به یک سازمان بی خاصیت و بی تحرک تبدیل شده است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حسن هانی زاده،کارشناس مسائل سیاسی گفت:  ایران نتوانست از ظرفیت جنبش عدم تعهد که حدود بیش از  ۱۲۰ کشور را در خود جای داده است، استفاده کند.

وی در ادامه تشریح کرد: جنبش عدم تعهد به یک سازمان بی خاصیت و بی تحرک تبدیل شده است و در واقع نتوانسته در رخدادهای جهان و منطقه به نفع کشورهای عضو فعالیت کند و به همین دلیل ریاست ایران بر این جنبش تنها محدود به صدور یک بیانیه می شود که این مسئله هم کاملا کم رنگ بوده است و در حادثه منا و مسئله سوریه، عراق و یمن متاسفانه این جنبش نتوانست تصمیم گیری های لازم را انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این جنبش به یک جنبش بی خاصیت تبدیل شده است و ریاست ایران بر این جنبش در طول سال های اخیر کاملا  بی تاثیر بوده است و هیچ گاه این جنبش در حد تصمیم گیری های کلان نتوانسته عمل کند.

هانی زاده با بیان اینکه در فاجعه منا هم این جنبش هیچگونه اقدامی در راستای محکوم کردن عربستان انجام نداد، تصریح کرد: طبیعی است که عربستان سعودی بر کلیه این نهادهای جهانی و منطقه ای نفوذ فوق العاده ای دارد و در سازمان همکاری های اسلامی، اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد، حضوری فعال تر داشته و توانسته است از ظرفیت های سه نهاد استفاده کند .

وی در ادامه افزود: ایران نتوانسته است به خوبی از ظرفیت نهادهای منطقه مثل سازمان همکاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد استفاده کند،  بنابراین به نظر می رسد این جنبش به یک جنبش کاملا بی خاصیت و بی هدف تبدیل شده است و استفاده ای هم برای ایران نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه باتغییرات صورت گرفته در پست مربوط به معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: تغییراتی که در سطح وزارت خارجه صورت گرفته در هر وزارت خانه ای ممکن است انجام شود اما به هرحال آقای عبداللهیان به دلیل داشتن دیدگاه های انقلابی ودارا بودن  شخصیتی با تصمیم گیری ها واظهار نظر های کاملا انقلابی در بدنه وزارت خارجه، برکنار شدند و به نظر می رسد که حسین جابری انصاری هم شخصیتی تاثیر گذار و با تجربه است و این جابه جایی ها یک روند معمولی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.