×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
حضرت زینب(س) الگویی کامل برای پرستاران است

به گزارش “سیرجان خبر” پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است.

این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت.

به همین مناسبت خبرنگار ما به سراغ یکی از پرستاران شهرستان سیرجان رفته و با وی گپ و گفتی کوتاه را ترتیب داده است که در ادامه می خوانید:

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پرستاری شغلی پر از عشق همراه با سختی های فراوانی است، شاید به جرات می توان گفت یکی از سخت ترین شغل های دنیا به شمار می آید و این تنها به دلیل این است که مستقیما با سلامت بیمار سروکار دارد، رضایت خداوند، مراقبت صحیح از بیمار در جهت حفظ ایمنی او و انجام وظیفه حرفه ای یک پرستا، جلب رضایت مندی بیماران مهم ترین هدف ما پرستاران در ارائه خدمت به بیماران است.

غلامرضا عسکرپور بیان کرد: الگوی من و همکارانم در پرستاری، حضرت زینب (س) می باشد صبر، تحمل، شهامت و شجاعت این بانوی بزرگ تا جایی بود که همه مشکلات را زیبا دیدند و فرمودند ما رأیت الا جمیلاً

وی گفت: یک پرستار باید همواره صبر داشته باشد و چه زیباست صبر حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا. هر زمان که از شدت سختی کار خستگی بر من غلبه می کرد یاد سختی های این بانوی فداکار و سختی هایی که در آن هنگام متحمل شدند می افتادم، گویی این یادآوری برای من مانند تجدید قوا بود.

غلامرضا عسکرپور اظهار کرد: بیاد ماندنی ترین دوران پرستاری من لحظاتی است که شاهد بهبودی بیماران بسیار بد حال بودم سال ۷۸ بیمار جوانی که در اثر تصادف با موتور سیکلت دچار کاهش هوشیاری شده و بالای وانت توسط مردم به بیمارستان آورده شده بود این بیمار را احیا کردیم و به استان اعزام کردیم دو روز بعد من یک هفته برای ازدواج به مرخصی رفتم زمانی که برگشتم همکاران گفتند شخصی چند بار آمده و با شما کار داشته است آن شخص پدر آن جوان تصادفی بود که برای تشکر به بیمارستان آمده بود و این از لحاظات شیرین دوران خدمت من است.

وی اذعان کرد: در مدت ۲۵ سالی که مشغول به کار پرستاری هستم تلخ ترین لحظات دوران کاری که داشتم در دوسال اخیر است که من و همکارانم شاهد مرگ بسیاری از افراد و آشنایان به دلیل بیماری کرونا بوده ایم که متاسفانه علارغم تلاش در درمان بعضی از موارد موجب مرگ بیماران می شد.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان اظهار کرد: رعایت نسبت پرستار به تخت در بیمارستان که نقش مهمی در ارتقای کیفی خدمات مراقبتی و افزایش رضایت مردم و پرستاران دارد، رعایت عدالت در پرداخت ها و اجرایی شدن قانون مشاغل سخت در حرفه پرستاری از جمله خواسته هایی است که پرستاران دارند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس پرستاران سیرجانی همانند بقیه همکارانشان در کشور شبانه روز برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کردند به مرخصی استعلاجی نرفتند و صبح و شب مشغول خدمت رسانی به بیماران بودند که در تمام این ماه‌ها هر روز مرگ بیماران را دیدند، شیون بازماندگان را شنیدند و خستگی‌ها را به جان خریدند اما خم به ابرو نیاوردند.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان سیرجان در پایان گفت: فلسفه پرستاری خدمت به بشریت بوده و شیرین ترین هسته آن کاهش درد و رنج بیماران است روز پرستار را به همه پرستاران سرزمینم تبریک گفته و از خداوند منان برای همه آنها آرزوی توفیق و سلامتی را دارم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.