×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حضور نخستین دارنده جایزه نوبل پزشکی در کرمان

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،پروفسور زینکر ناگل در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع دانشجویان و دانشگاهیان اظهار داشت: از حضورم در بین محققان کشور ایران خوشحال هستم.

دارنده نخستین جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی با ارائه تعاریفی از محقق و تحقیق گفت: در علم پزشکی همه مسائل به فیزیولوژی بدن ما بستگی دارد.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم، بین تحقیق و ایده تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، زیرا شما می‌توانید به هر چیزی اعتقاد داشته باشید.

پروفسور ناگل ادامه داد: برای انجام تحقیق ما نیاز داریم که در مورد آن پرسش مطرح کنیم.

وی ادامه داد: در بررسی کتاب‌های امنولوژی می‌توان گفت نیمی از آن غلط و نیمی از آن صحیح است، اما ما دقیقا نمی‌دانیم کدام نیمه غلط و کدام نیمه درست است و این یک تراژدی در انجام تحقیقات است.

برنده نخستین جایزه نوبل پزشکی ابراز داشت: بر اساس دانش و تحقیق است که ما می‌توانیم به حقایق نزدیک شویم و تا این راه را در پیش نگیرید، شما نمی‌توانید، بگویید که حقیقت چیست.

وی با بیان اینکه ما باید بیماری و مرگ را بفهمیم بیان داشت: نتیجه علمی برای بیمار مهم نیست، بلکه فواید این نتایج برای بیمار مؤثر است.

این دانشمند با اشاره به تعریفی از ایمونولوژی خاطر نشان کرد: این علم هم به جنبه‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.

پروفسور ناگل با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مردم پیش از رسیدن به سن بلوغ به خاطر عفونت‌ها جان خود را از دست می‌دادند، افزود: تورها بین سن ۲۵ تا ۳۰ سال به انسان حمله می‌کنند و بعد از ۳۰ سالگی باعث مرگ می‌شوند.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در زمینه ایمونولوژی آزمایشگاه‌های کشورش انجام داده بود، اذعان داشت: در گذشته عمر انسان حدود ۱۸ سال بود.

عباس پرداختی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ابتدای این نشست به معرفی استان کرمان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی پرداخت.

وی همچنین به دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در عرصه فناوری اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.