×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خاطیان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز مهمان پلیس/مردم در نوروز احساس امنیت خواهند کرد

سرهنگ هادی ثمره،فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس حوادث “سیرجان خبر، خصوص اقدامات نوروز ۹۴ به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد که مشروح این گفتگو را در زیر می خوانید:

چه اقداماتی برای بالا بردن ضریب امنیتی شهرستان در نوروز ۹۴ اندیشیده شده است؟

ایام نوروز یکی از سخت ترین دوران نیروی انتظامی برای برقراری امنیت شهر است با توجه به اینکه مردم جنب و جوش خاصی در این ایام دارند نیروی انتظامی هم سعی کرده کمک حال مردم باشد و در محل های مثل بازار و طلا فروشی ها تدابیر خاصی برای برقراری امنیت اندیشیده شود که حضور ماموران در ورودی بازار و افزایش گشت زنی ها باعث شده آمار کیف قاپی ها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد.

همچنین در اجرای طرح نوروزی ،هر ساله ناجا حضور فعالی دارد که امسال چهار کانکس در ورودی شهرستان برای استقرار نیروی انتظامی در نظر گرفته شده و چند کانکس هم در پارک های پر تردد شهرلحاظ خواهد شد.

چه برنامه ای برای پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه سوری خواهید داشت؟

بلا شک باید گفت فرهنگ مردم آنقدر بالا رفته که خود را در معرض خطر قرار دهند اما با هماهنگی که با دادستان انجام شده افرادی که بخواهند مخل نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال شوند تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد، نیروی انتظامی هم در مکان های که احساس خطر شود هم به طور نامحسوس و هم فیزیکی حضور خواهد داشت.

مصاحبه سرهنگ ثمره1

مهم ترین اقدامات نیروی انتظامی سیرجان در سال گذشته در چه زمینه ای بود؟

یکی از مهم ترین اقدامات نیروی انتظامی برخورد قاطع با ارازل و اوباش در سال گذشته که از زمان حضور بنده بود و بسیار هم بازتاب بسیار خوبی داشت و باعث شد تا مردم احساس امنیت بیشتر در سطح شهرستان کنند از جمله اقدامات دیگر هم جمع آوری فروشندگان مشروبات الکلی در سطح شهر بود که باعث شد تا از نزاع های دسته جمعی کاسته شود.

آیا نظارتی بر عملکرد شرکت های حفاظتی و مراقبتی در سطح شهرستان وجود دارد؟

شرکت های حفاظتی از سال ۸۸ تحت نظارت نیروی انتظامی برای تامین امنیت سازمانها و نهادهای خصوصی بوجود آمدند که تنها حضور فیزیکی در سطح شهر دارند و برای اقدامات پیشگیرانه از این گونه افراد استفاده می شود.

چند شرکت در سیرجان فعالیت می کنند؟

دو شرکت حفاظتی در شهرستان سیرجان فعالیت دارند که خدمات بسیار خوبی هم دارند و توصیه بنده به شرکت ها این است که برای پیشگیری از وقوع حوادث حتما با این شرکت ها همکاری کنند.

بدترین و بهترین خبری که در سال ۹۳ تجربه کردید؟

شیرین ترین لحظه ای که از زمان حضورم در شهر سیرجان تجربه کردم لحظه ای بود که آن گروگان سیرجانی بدون هیچگونه آسیبی از دست گروگانگیران نجات یافت و تلخ ترین لحظات کاری بنده زمانی است که وقتی یک مالباخته که به آن ضرر رسیده مراجعه می کند به بنده و من نتوانم گره ای از مشکلات او در آن لحظه باز کنم.

اگر سخنی باقی مانده است بفرمایید؟

من یک توصیه به مردم شریف ایران اسلامی بخصوص شهرستان سیرجان دارم که نوروز خودشان را با انجام یکسری هنجار شکنی ها خراب نکنند و در چارچوب قانون قدم بردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.