×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خدمت وظیفه سربازی ۲۴ ماه شد

به گزارش“سیرجان خبر” سردار موسی کمالی سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به قوانین جدید پیرامون مدت زمان سربازی از سال آینده، اظهار داشت: به موجب ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۹۰ مجلس مدت خدمت دوره ضرورت سربازی از سال آینده ۲۴ ماه خواهد بود و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل نیروهای مسلح می تواند آن را کم یا زیاد کند.

وی گفت: با توجه به کاهش موالید و ضرورت برنامه ریزی جهت افزایش جمعیت کشور و همچنین به منظور تامین بخشی از متخصصین مراکز دولتی مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولین اعزامی سال ۹۴ به بعد ۲۴ ماه تعیین شده است لذا کسانی که تا پایان سال ۹۳ به خدمت اعزام شده یا بشوند مدت خدمت آنان برابر مقررات فعلی خواهد بود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرایی ساختن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص افزایش جمعیت کشور تصریح کرد: طبق قانون نیز مدت خدمت مشمولین متاهل ۳ ماه و به ازای هر فرزند نیز ۳ ماه کسر می شود.

سردار کمالی اضافه کرد: با توجه به سختی خدمت در مناطق عملیاتی و محروم و بد آب و هوا از این پس مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی به مدت سه ماه و مناطق محروم و بد آب و هوا به مدت ۲ ماه کسر می شود.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این مصوبات مشمولان غایبی که تا پایان شهریور سال ۹۴ خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی یا به خدمت اعزام می شوند می توانند از کسر خدمت برخوردار شوند لذا این بهترین فرصت برای مشمولین غایب است که خود را معرفی و تکلیف خدمت نظام وظیفه خود را روشن کنند. البته این نکته ضروری است که کسر خدمت شامل کسانی خواهد شد که از ۹۳٫۷٫۱۹ به خدمت سربازی اعزام شوند.

سخنگوی امور مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به همه جوانان و خانواده هایی که مشمول غایب دارند توصیه می شود که از این فرصت استفاده کرده و تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.