×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

“سیرجان خبر” انتخاب‌های عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی نزدیک بود کار دست همه بدهد. زلزله هفت و نه دهم ریشتری نپال که این روزها توجه جهان را به خود جلب کرده نزدیک بود، در فوتبال هم تراژدی به بار بیاورد.

تیم فوتبال دختران زیر ۱۴ سال ایران که برای حضور در فستیوال آسیایی در کشور نپال حضور داشتند، با برگزاری ۲ شکست و دو پیروزی به دیدار رده‌بندی رقابتها راه پیدا کرده بودند و بازی آخرشان مقابل هند بود که مسابقات به دلیل زلزله تعطیل شد و تیم‌ها به کشورهایشان برگشتند.

طبق اعلام سایت برنامه نود، البته از بخت خوب تیم‌ها، زمانی که زلزله آمده بود، تیم‌ها در زمین‌های تمرینی و فضای باز حضور داشتند و در هتل نبودند چراکه هتل با خاک یکسان شده بود. البته اگر تیم‌ها در زمان زلزله در هتل حضور بودند، ممکن بود اتفاقات بدتری هم بیفتد.

در هر حال کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا، وارد کار می‌شود و به فدراسیون فوتبال نپال دستور می‌دهد پزشکانی را به محل برگزاری تمرینات و هتل با خاک یکسان شده بفرستد. چراکه به غیر از ایران، هیچ تیم دیگری پزشک نداشته و دختران نونهال درحالی که یک‌بند اشک می‌ریختند و ترسیده بودند، وضعیت عجیبی پیدا کرده بودند. تنها جایی که از هتل سالم مانده بود، لابی هتل بود و نیروهای امداد وسایل مسافران بخت برگشته هتل را به آنهایی که زنده مانده بودند، پس می‌دادند.

زمانی که تیم‌ها به هتل برمی‌گردند، هم تیم ایران را به داخل لابی هتل می‌برند که دکتر بهار حسن‌میرزایی، پزشک تیم ملی نونهالان به برگزار‌کنندگان معترض می‌شود که چرا بازیکنان تیم نونهالان را در لابی هتل و در فضای بسته اسکان داده زیرا هر لحظه امکان پس‌لرزه وجود دارد و باید تیم نونهالان ایران هم به بیرون از هتل انتقال پیدا کنند. این اتفاق به این دلیل افتاد که پزشک تیم دختران همراه با تیم اعزام شده بود و به خوبی از قوانین آگاهی داشت.

دختران فوتبالیست تیم نونهالان ایران که در حالت شوک به سر می‌بردند، به بیرون از لابی درب و داغان هتل انتقال داده می‌شوند و در محوطه اسکان می‌یابند. در همین لحظه یک پس‌لرزه دیگر اتفاق می‌افتد و بخش دیگری از لابی هتل ریزش می‌کند و اعضای تیم نونهالان برای دومین بار شانس می‌آورد. در واقع آنها از نپال جان سالم به در بردند.

کاروان تیم دختران نونهال ایران ساعت ۹ صبح روز یکشنبه و با پروازهای اضطراری کاتماندو را با پرواز قطری به سمت تهران ترک کرده و ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز وارد تهران شدند. جالب اینجاست که در فرودگاه کاتماندو، همان خانم دکتر، جان یک نپالی را با CPR نجات داده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.