×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
خطر جریان شیرازی ها را در برخی هیئات مذهبی سیرجان جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر”، با شروع ایام محرم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شاهد برخی تحرکات انحرافی عزاداری در برخی مراسمات هیئات مذهبی سیرجان هستیم که بیانگر تفکرات سوء جریان انحرافی طیف سید صادق شیرازی در این هیئات می باشد.

این جریان شیعه نما با ایجاد بدعت هایی سعی در سیاه نمایی شیعه ناب دارد و با حمایت های مالی بسیار خوبی که از سوی بیگانگان در جهت تقویت این جریان انحرافی صورت می گیرد روز به روز تفکرات خود را ترویج می دهند که باعث وحشت مردم دنیا از شیعیان شده‌اند!

با توجه به تذکراتی که بزرگان دین پیرامون انحرافات عزاداری مطرح می کنند باید هوشیار بود.

آیت الله سیستانی: باید از کارهایی که عزاداری را خدشه دار می کند اجتناب شود.

آیت الله گلپایگانی: در موردی که موجب وهن مذهب شود از آن خودداری گردد.

آیت الله جوادی آملی: چیزی که مایه وهن اسلام و پایه هتک حرمت عزاداری است جایز نیست، انتظار می رود از قمه زنی و مانند آن پرهیز شود.

مقام معظم رهبری:هر کاری که برای انسان ضرر داشته یا باعث وهن دین گردد حرام است و قمه زنی در زمان حاضر موجب بدنام شدن مذهب می شود بنابراین در هیچ حالت جایز نیست.

آیت الله نوری همدانی:عزاداران محترم به جای این که قمه را بر فرق خود بکوبند قمه را بر سر دشمنان اسلام بکوبند.

آیت الله تبریزی:داخل بودن قمه زنی در عزاداری سیدالشهدا و اهل بیت و اصحاب ایشان ثابت نیست پس بر همه مومنین لازم است که آنچه را به عنوان گونه ای عزاداری محرز و ثابت است اختیار نمایند.

آیت الله مظاهری:چون مقام معظم رهبری فرموده اند که در عزاداری ها قفل و قمه زدن و مانند این ها نباشد،پیروی از امر ایشان بر همه واجب است.

آیت الله مکارم شیرازی:قمه را باید بر سر دشمن کوبید نه بر سر دوست،قفل را باید بر دهان دشمن زد نه بر تن دوست و این گونه کارها مسلما نه منصوص است و نه مصداق عزاداری.

علامه محمد تقی بهلول: قمه زنی در وضع کنونی موجب سوء استفاده دشمنان اسلام و شیعه می شود و چهره دین را خراب می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی:مسئله قمه زنی نه تنها موجب گرایش به اسلام و تشیع نمی شود بلکه به علت نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم برای مخالفان ثمره ای جز نتیجه سوء نخواهد داشت.

ترویج قمه زنی، کارهای خلاف شعائر حسینی،نام گذاری آخرین جمعه رمضان به «روز نصرت عسکریین» به جای روز قدس،راه رفتن بر روی خار و ده ها کار دیگر که موجب وهن تشیع و اسلام می شود از اقدامات این جریان می باشد.

در حال حاضر در یک جریان نرم و بسیار برنامه ریزی شده شروع به نفوذ در هیئات حسینی کرده و این جریان عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته و با بذل و بخشش پول های آنچنانی که معلوم است از چه منبعی است، بسیاری از هیئات را مورد غفلت قرار داده اند و شعار ایشان هم این است که هیئات نباید سیاسی شود چون در این صورت مردم از هیئات فرار می کنند در حالی که مطمئنا هر انسان عاقلی می داند که هر فردی که رو به سیاست آورده و از چند و چون کار سوال کند ماهیت این اشخاص را خواهد فهمید!!! و این هشداری است برای بچه هیئتی ها و همه مردم تا جلوی نفوذ این جریان را بگیرند که در حقیقت تخریب چهره اسلام و تشیع را نشانه رفته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.