×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
در دوران دفاع مقدس شکست‌ناپذیری ملت ایران به جهان ثابت شد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: درس غدیر تمسک به ولایت و رهبری در دین مبین اسلام است.

ایشان در خطبه اول با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم دهه ولایت به بحث نماز و تفسیر سوره حمد پرداخت و قرآن حاضر را براساس گفته امام صادق (ع) نتایج زحمات امام علی (ع) عنوان کرد و متذکر شد در شکل این قرآن هیچ اختلافی نیست.

وی بیان کرد: در حکومت اسلامی و در زمان پیامبر اکرم(ص) هم اطاعت از  حضرت علی (ع) ادامه راه نبوت و اسلام بوده است و پیامبر جانشین خود را در غدیر امام علی (ع) معرفی کرد تا ولایت بماند و اسلام مقتدر باشد.

خطیب جمعه سیرجان حدیث غدیر را به عنوان اهمیت رهبری و ولایت حضرت علی (ع) بیان کرد و ابراز داشت: این حدیث متواتر را ۱۲۰ نفر نقل کردند که در اسلام مورد قبول همه مسلمانان است و جایگاه امامت را بدانند.

وی با تبریک عید غدیر و ولادت امام هادی (ع) افزود: اعمال روز عید غدیر انجام امور خیر، عیدی دادن، برگزاری جشن، پوشیدن لباس نو و توسعه بر اهل و عیال است که در احادیث آمده است.

سید محمود حسینی  با انتقاد از حکام سعودی که در مراسم حج امسال هم حجاجی کشته شدند، دشمنی آل سعود را سابقه‌دار در برابر اسلام دانست و گفت: خوب است، حاکمان عربستان از فاسقانی چون صدام که عمری نوکر آمریکا بود، عبرت بگیرند و دست از ظلم و ستم مسلمانان بر دارند و به زودی به سرنوشت سایر ظالمان تاریخ می‌رسند.

امام جمعه سیرجان به معلمان و مربیان مدارس هم تاکید کرد: دشمنان تهاجم فرهنگی را روزنه امید خود می‌دانند و امروز وظیفه شما سنگین‌تر تا جبهه مبارزه با این تهاجم تقویت شود و سرلوحه کار تحصیل .تهذیب و ورزش باشد، والدین هم در ارتقا علمی فرزندان تلاش کنند و در مقابله با تهاجم فرهنگی و فضاهای مجازی به طور جدی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس شکست‌ناپذیری ملت ایران به جهان ثابت شد، اما آن چه مهم است که دشمنان ما همیشگی و آمادگی ما هم باید همیشه و براساس تسلیحات روز باشد تا استکبار همچنان در برابر نظام اسلامی حقیر و ضعیف باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.