×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
در چشم انداز ۱۴۰۴ به تولید گندله کشور ۶۵ میلیون تن اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: در قالب برنامه ریزی راهبردی وزارتخانه و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی دسترسی به ۵۵ میلیون تن فولاد را کرده ایم که امیدواریم با انجام اینگونه کارها و همکاری های صورت گرفته بین بخش خصوصی و دولت بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.

نعمت زاده به اشاره به وجود سنگ آهن‌های فراوان در کشور تصریح کرد: باید بتوانیم سنگ آهن را مورد اکتشاف و بهره برداری قرار دهیم و آنچه تا به امروز کشف شده است کفایت نیاز کشور را نمی کند و همگی باید به شدت به دنبال اکتشاف باشیم زیرا منابع آن در کشور موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت ۳۱ میلیون تنی کنسانتره در کشور تصریح کرد: امیدواریم تا آخر سال ۱۲ میلیون تن کنستانتره به کشفیات کشور اضافه کنیم، ضمن آنکه برنامه تولید ۵۰ میلیون تن کنستانره در سال های بعدی با اتمام طرح های نیمه تمام را خواهیم داشت.

نعمت زاده به اشاره به تولید ضعیف گندله در کشور نیز گفت: متاسفانه در تولید گندله با ظرفیت پایین ۲۲ میلیون تنی روبرو هستیم و پیش بینی می‌کنیم سه تا ۳ و نیم میلیون تن تا پایان سال به تولیدات گندله کشور اضافه شود ضمن آنکه تا آخر چشم انداز ۱۴۰۴ نیز  ۶۵ میلیون تن گندله اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۲ میلیون تنی کشور در تولید آهن اسفنجی افزود: با راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی شهرستان سیرجان و همچنین طرح‌های دیگر، تا پایان سال جاری ۲ میلیون تن به ظرفیت آهن اسنفجی کشور اضافه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید شمش در کشور نیز گفت: هم اکنون ۲۴ میلیون تن ظرفیت موجود شمش در کشور می باشد که امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا قبل از چشم انداز ۱۴۰۴، بتوانیم ۴۰ تا ۴۵ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش کشور اضافه کنیم.

نعمت زاد افزود: در چشم انداز ۱۴۰۴، باید به تولید ۵۵ میلیون تن ذوب، ۵۶ میلیون تن آهن اسفنجی، ۸۰ میلیون تن کنسانتره و ۸۰ میلیون تن گندله برسیم.

وی با بیان اینکه گل گهر بزرگ ترین معادن سنگ آهن شناخته شده کشور را دارد تصریح کرد: امیدواریم با اکتشافات جدید و با حضور بخش خصوصی، بتوانیم از منابع سرشار زیرزمینی بهره بیشتری را ببریم..

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارخانه ای که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت از طریق معادن روزمینی تغذیه خواهد شد تصریح کرد: خیلی ها معتقدند بسیاری از منابع گل گهر زیر زمین است که باید بهره برداری شود و از این جهت تقاضا داریم که برای اکتشاف همکاری شود.

نعمت زاده در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دیگر بنگاه های مالی و اعتباری به کمک کسانی بیایند که دانش، همت و مدیریت دارند و ساخت داخل و استفاده حداکثر از خدمات مهندسی و خدمات و تجهیزات داخل استفاده شود زیرا امروز ظرفیت زیادی در ساخت داخل داریم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.