×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دستگیری هکرهای سایت وزارت نفت

raeis police fataبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،سردار کمال هادیانفر با حضور در مراسم تقدیر از کارکنان ساعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ضمن تشریح اهداف و ماموریت‌های پلیس فتا ناجا به شخصیت‌سازی پرسنل اشاره کرد و بر دانش محور بودن و تخصصی عمل کردن، یادگیری مستمر، گروهی عمل‌کردن، تربیت عزت نفس و رعایت مسایل حفاظتی و مراقبتی کارکنان این پلیس تاکید کرد.

وی ادامه‌داد: پلیس فتا با توجه به نو پا بودن، علی‌رغم وجود فشارها و تهدیدات بسرعت در مسیر افزایش مطلوب پیشرفت خود در دستیابی به دانش و فناوری‌های نوین، گام‌های بلندی برداشته و در حال حاضر با اهتمام اندیشمندان شاغل در این پلیس، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات توانسته است در بلوغ سازمانی برای رسیدن به تکامل موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی را کسب کند.

هادیانفر هدف پلیس فتا را تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور عنوان کرد و در ادامه، به چند ماموریت عمده این پلیس شامل تشخیص و پیشگیری از جرایم حوزه سایبر در کشور که بر اساس پیشگیری اجتماعی و وضعی است، اشاره کرد و گفت: در این رابطه پلیس فتا با اقدامات اجتماعی، اطلاع‌رسانی، آموزش و برگزاری نمایشگاه‌ها با ایجاد پلیسی جامعه محور پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم را بوجود آورده است.

وی پیشگیری وضعی را دشوار کردن نحوه ارتکاب جرم ذکر کرد و افزود: پلیس فتا در این راستا توانسته حفره‌های سازمان‌های دولتی و .. را تشخیص داده و اطلاع‌رسانی کند.
هادیانفر در ادامه ضمن برشمردن کشف جرایم خرد، ملی و سازمان‌یافته به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس فتا، اظهارکرد: در هفته ناجا ۵۶ پلیس فتا علاوه بر استان‌ها در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شد و توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته تعدادی پرونده ملی با موضوع جرایم سایبری مانند پانگه آ ۴، ۵ ، ۶ و دستگیری هکرهای سایت وزارت نفت و …. مورد رسیدگی و کشف قرار گرفت.
وی واکنش و تشخیص حملات سایبری را از دیگر ماموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور برشمرد و گفت: در این خصوص اقداماتی شامل کشف جرم آنلاین، تشخیص حملات بدافزارها و واکنش در ۲۴ ساعت اول و پیگیری پرونده توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد.
رییس پلیس فتا ناجا در ادامه سخنانش بهره‌وری پلیس فتا را بسیار مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: رسانه‌های جدید از جمله اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و … ابزارهایی هستند که توسعه دانش، اطلاعات و ارتباطات را تسهیل می‌کنند و در این راستا چالش‌ها و تهدیداتی را نیز با خود به همراه دارند.
وی از پلیس فتا به عنوان پلیسی مغز افزاری، باهوش و مهندس پرور یاد کرد و گفت: با وجود پلیسی هوشمند در فضای تولید و تبادل اطلاعات و وقوع جرایم تکامل یافته که در آن متهمان روش سنتی و جدید را در ارتکاب جرم خود با هم به کار می‌برند، خوشبختانه باز هم با تخصصی و حرفه‌ای عمل‌کردن این پلیس شاهد کشف درصد بالایی از جرایم سایبری در سال‌جاری و تنگ‌شدن عرصه ارتکاب جرم بر مجرمان هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.