×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دعوائی که در معادن سیرجان وجود دارد، جریان دعواهای سیاسی است/ جلوی تغییر مدیر سالم را می‌گیریم

به گزارش “سیرجان خبر” محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در کرمان اظهار داشت: نگاه بنده در استان کرمان بر رویکرد تعاملی و همراهی بوده است اما شاهد بداخلاقی‌هایی در سال های قبل و به ویژه در زمان انتخابات بودیم و اتفاقات نامبارک و رفتارهایی روی داده که منشأ اخلاقی و دینی ندارد و بعضی‌ها به دروغ محض متوسل شدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمدند موضوع fatf و شهادت حاج قاسم سلیمانی را به ما ربط دادند و گفتند شما دخیل بودی، این بداخلاقی به عنوان یک لکه ننگ در فضای استان و کشور محسوب می شود و برای ما قابل قبول نبود و این در صورتی ست که در مجلس با صراحت از سال ۹۵ درباره این موضوع اعلام کرده بودم این مغایر با منافع ملی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه از ۱۵ سالگی در جبهه بودم و تا پایان جنگ حضور داشتم و کنار حاج قاسم بودیم و وی فرمانده ما بود، تصریح کرد: این مسائل کذب را افرادی علیه بنده مطرح کردند که آن روز که امام (ره) فرمود همه برای دفاع از کشور به جبهه بروید، این افراد که ۲۸ ساله بودند، گفتند ما دنبال تحصیل بودیم و یک روز جبهه نرفتند و امروز مدعی جریان انقلاب شده‌اند و ما را تخریب می‌کنند که این جفا به مردم است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه از سپاه، اطلاعات و دستگاه قضائی خواستار رسیدگی و بررسی این موارد شده‌ام، افزود: اغلب این مجموعه‌ها نظر خود را اعلام کردند.

افشای چنبره سیاسی جریان منتسب به معاون رئیس جمهور در معادن سیرجان

پورابراهیمی همچنین درباره حواشی به وجود آمده درباره تغییر مدیرعامل گوهرزمین بیان کرد: ورود بنده به این مسئله در زمان سردار حاج قاسم سلیمانی بود و یکی از موارد دستور سردار به بنده کمک به مدیریت شرکت گوهرزمین با مسئولیت پوریانی بود و اطاعت کردم همانطور که یکی دیگر از ماموریت‌های سردار عزیز تشکیل مجموعه بنگاه‌های اقتصادی به عنوان قرارگاه اقتصادی برای پشتیبانی جریان فرهنگی بود.

وی اظهار کرد: دعوائی که در معادن سیرجان وجود دارد، جریان دعواهای سیاسی است و برخی می‌خواهند آنجا چنبره بیندازند، جریانی منتسب به یکی از معاونان رییس جمهور است و سئوال ما این است ماجرای فولاد گناب و ماجرای عدم تمکین مدیرعامل قبلی گل‌گهر برای تامین زمین چیست؟

پورابراهیمی تصریح کرد: من وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستم و خط قرمز بنده مقام معظم رهبری و شهدا هستند و ما به کسی بدهی نداریم لذا دستور سردار سلیمانی برای حمایت بود اما این حمایت بلاشرط نبود.

وی بیان کرد: بعد از شهادت سردار، از وزارت صمت گفتند از سوی دولت فشار آورده اند که آقای پوریانی باید برود و بنده اعلام کردم این کار اخلاقی نیست و بگذارید وی باشد، اما اعلام شد مدیرعامل گوهرزمین تخلف کرده و گفتم استعلام بگیرید تا این مسئله ثابت شود و مجموعه ایمیدرو برای استعلام جدید درخصوص مدیرعامل گوهرزمین نامه زد و نتیجه جمع بندی در استان و کشور این بود موضوعات مطرح شده موجب رد صلاحیت ایشان در مجموعه نمی‌شود و وزارت اطلاعات هم این مسئله را تائید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌ایم و دستگاه قضائی برای هرکس حکم صادر کند که تخلف کرده، محکم جلوی تخلف می‌ایستیم و بنده اعلام کرده‌ام محکم و قاطع در پرونده‌ها ورود کنید و هر کس تخلفی کرده که منجر به حکم قضائی می‌شود، اولین شخصی هستم که جلوی متخلف می‌ایستم اما ارتباط ما با مجموعه‌های مختلف براساس وظایف نظارتی‌مان بوده است.

پورابراهیمی گفت: آقای سرقینی در نخستین روز کاری به عنوان سرپرست وزارت صمت مدیرعامل گوهرزمین را تغییر داد که بنده در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردم وی در قبال تغییرات تعهدی ندارد و سرپرست است و رئیس جمهور در پاسخ به نامه بنده اعلام کرد که تغییرات در زمان سرپرستی سرقینی انجام نشود اما برخی بی‌اخلاقی کرده و پاسخ نامه رئیس جمهور را بدون اشاره به نامه بنده در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند پورابراهیمی به دنبال گزینه موردنظر خود است.

وی تصریح کرد: ما نمی‌گوییم چه کسی را بگذارند اما جلوی تغییر مدیر سالم را می‌گیریم و این نکته اصلی است که در مجموعه‌های معدنی، براساس مجامع و سهامداران تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.