×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
دهه فجر امسال از ۱۳۹۳ پروژه سپاه در کرمان رونمایی می‌شود


به گزارش”سیرجان خبر” سردار غلامعلی ابوحمزه صبح امروز در نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب این است که مردم‌یار و مردم‌دار باشیم.
وی با بیان اینکه از ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ سازمان بسیج سازندگی در سپاه تشکیل و بعد از آن در استان کرمان هم فعالیت‌های محرومیت‌زدایی آغاز شد عنوان کرد: تاکنون در کل کشور  ۱۰۸ هزار و ۷۰۴  پروژه سازندگی در کشور توسط سپاه انجام شده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان در زمینه پروژه‌های عمرانی برای محرومیت‌زدایی ۲ هزار و ۶۹۱ پروژه بوده است گفت: با اعتبار بیش از ۶۷ میلیارد تومان که تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ محرومیت را باید در یک زمان مشخص از بین ببریم افزود: محرومیت ارزش نیست و متاسفانه بعضی‌ها محرومیت را دوست دارند در حالی‌ که باید افراد را توانمند کرد و در جامعه فرهنگ‌سازی شود که افراد خودشان پای کار بیایند.
ابوحمزه با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۶۷۳ پروژه غیرعمرانی نیز با اعتبار ۲۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان در بحث محرومیت‌زدایی در استان کار شده است بیان کرد: در اجرای این پروژه‌ها رده‌های مختلف سپاه پاسداران همکاری داشتند.
وی با بیان اینکه احداث و تکمیل بیش از هزار و ۱۲۰ خانه برای محرومین انجام شده است عنوان کرد: تعمیر و یا احداث ۴۶۱ مسجد، ساخت ۲۴۱ باب پایگاه بسیج، آبرسانی به ۵۵ روستا، ساخت ۵۵ خانه عالم در روستاهای مناطق محروم، لایروبی ۳۴ مورد از قنوات و ساخت ۳۴ مورد غسالخانه در روستاها از جمله اقدامات انجام شده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره شهدای استان کرمان ۳ هزار و ۲۶۸ سری جهیزیه تهیه شده است که به خانواده‌های محرومین و نیازمند تقدیم شده است گفت: ۱۳ هزار و ۴۰۳ سبد البسه و پوشاک و ۶ هزار و ۸۴۳ بسته لوازم‌التحریر تهیه و بین دانش‌آموزان و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در نقاط محروم بچه‌های مستعدی وجود دارد که متاسفانه به‌دلیل محرومیت نمی‌توانند فعالیت کنند و در جامعه شناخته شوند افزود: هزار و ۳۸۰ سبد بهداشتی درمانی از حوله، خمیردندان و مسواک تهیه و در اختیار دانش‌آموزان گذاشته شده است.
ابوحمزه با اعلام برنامه‌های دهه فجر در کرمان گفت: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پارک مادر کرمان و اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم استان به مدت ۴۰ روز از جمله برنامه‌های این ایام است و از هزار و ۳۹۳ پروژه سپاه در یک‌ سال گذشته به‌مناسبت دهه فجر در کرمان رونمایی می‌شود که ۷۰ درصد این پروژه‌ها، پروژه جدید است.
وی با بیان اینکه هر دستگاهی که از سپاه کمک بخواهد آمادگی همکاری داریم و بارها نیز اعلام کردیم گفت: ۵ هزار و ۳۹۵ نفر به اردوهای راهین نور اعزام شدند که اثرات زیادی در روحیه این افراد داشته است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ما انسان‌های بسیار خوبی هستند و نباید به ظاهر آنها نگاه کرد گفت: در بحث اعزام به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوهای راهیان نور می‌بینیم که این جوانان با چه شوقی اصرار به رفتن به اردوهای راهیان نور می‌کنند  و تمام اردوهای جهادی ما توسط جوانان انجام می‌شود و حضور بسیار اثرگذار و فعالی دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.