×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
دورنمای اقتصاد مقاومتی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر”، شهرستان سیرجان یکی از بهترین شهرستانهای دارای شرایط اقتصاد مقاومتی کشور است که باید در این زمینه با یک برنامه ریزی جامع و توجه به ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری مولد، اقتصاد مقاومتی را در تمامی زمینه ها شکوفا کرد.

رواج بازار کاذب، خام فروشی مواد معدنی و خط تولید کالاهای خارجی عمده ترین مسائلی هستند که دامنگیر مسائل اقتصادی شهرستان شده است که با این معضلات اقتصادی وحاکمیت تفکر نظام سرمایه داری رایج در شهرستان سیرجان، شاهد فقدان تبلور اقتصاد مقاومتی هستیم.

متاسفانه شاهد خام فروشی مواد معدنی در معادن سیرجان هستیم که این روند با اقتصاد مقاومتی تضاد داشته و موجب ورود کالاهای وارداتی به اقتصاد کشور شده و نوعی اقتصاد عاریتی محسوب می شود.

از دیگر مشکلات اقتصادی شهرستان می توان به افتتاح چندین و چندباره خط تولید تلویزیون‌های هوشمند و سه‌بعدی ال‌جی در سیرجان اشاره کرد که تعطیلی خیلی از کارخانه های تولیدی داخل را به همراه داشته است.

باید گفت دشمن از وابستگی ملت ایران سود می‌برد وتمام تلاش خود را به کار می گیرد تا در مقابل اقتصاد مقاومتی ایران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اقتصاد عاریتی را جایگزین کند.

در این زمینه مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند آسیب‌ها و نقایص عرصه اقتصاد شهرستان را کنار زده و این مشکلات را بهبود بخشد.

سرمایه‌گذاری و توجه به ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری مولد در شهرستان و استفاده از نیروهای بومی از دیگر راهکارهای پیش رو محسوب می شود که نیازمند توجه جدی به ظرفیت‌های عمومی داخلی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.