×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
راز مک‌دونالد سازی کشورها توسط آمریکا/ایجاد فاصله بین افکارعمومی و ولایت فقیه ؛هدف آمریکا پس از برجام

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از  رهیاب، مقام معظم رهبری طی ماه های گذشته بارها درباره نفوذ دشمن درحوزه های  فرهنگ، سیاست و اقتصاد هشدار داده بودند و در بیانات اخیرشان صریحا فرمودند: “اینکه دم از مذاکره و گفتگو می زنند برای نفوذ است، عده‌ای در قضیه مذاکره سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی میکنند و عمق مسائل را نمیفهمند” .

 در همین خصوص رهیاب در نشستی با  سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بررسی ابعاد نفوذ دشمن و راههای جلوگیری از آن به پرداخت.
سردار سلامی با اشاره به گسترش نفوذ آمریکا در کشورهای مختلف جهان براساس ضعف دولت ها می گوید: نحوه نفوذ آمریکا در چند دهه گذشته به ویژه پس از پایان جنگ جهانی دوم نشان می دهد که آنها برای آسیب زدن به کشورهای مختلف براساس طبیعت و سرشت کشورها متفاوت عمل کردند.
وی می افزاید: شیطان بزرگ برای نفوذ به قلب اروپا از ضعف اقتصادی این کشورها ناشی از جنگ جهانی دوم استفاده کرد و با استفاده از موضوعات اقتصادی در فرهنگ آنها نفوذ کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است: اروپا بعد از نفوذ آمریکا تابعیت سیاسی آمریکا را پذیرفت و در همه موضوعات جهانی حتی اگر به ضررشان باشد، از آمریکا تبعیت می کنند.
وی تصریح می کند:اروپاییان در تجاوز رژیم بعث عراق به کویت آمریکا را همراهی کردند که نتیجه اش گسترش نفوذ آمریکا با مدیریت انرژی در اروپا شد این فقط یک نمونه از تبعیت اروپایی ها از امریکاست در بحث هسته ای هم همینطور؛ اروپا در تحریم جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند و یک بازار اقتصادی در حال توسعه را از دست دادند.
سردار سلامی ادامه می دهد: در سوریه و عراق هم اروپا به دلیل تبعیت از آمریکا بازارهایش را از دست داد.
وی می افزاید: آمریکایی ها معتقدند در انگلیس، آلمان و حتی ژاپن ملت سازی کردند و با همین استراتژی توانستند به فرهنگ، اقتصاد و سیاست این کشورهای پیشرفته نفوذ کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: آمریکا برای نفوذ در کشورهای عربی منطقه همیشه یک تهدید فرضی که ایران هراسی است، بنا کرده تا بتواند به آنها سلاح های گران قیمت بفروشد.
وی عنوان می کند: بعد از فروش سلاح مستشاران نظامی خود را می فرستد تا ساختار ارتش در این کشورها را وابسته کند و بعد از آن حضور سیاسی پیدا کند تا کشورهای عربی را با سیاست های مخرب خود همراه کند.
سردار سلامی بیان می کند:آمریکایی ها بعد از نفوذ در سیاست به فرهنگ ملت ها هم نفوذ می کنند، امروز به صورت گسترده رستوران های مک دونالد در مکه مکرمه ایجاد شده اند که این رستوران ها یک برند معمولی نیستند بلکه خود آمریکایی ها به آن “مک دونالدسازی” کشورهای مختلف می گویند.
وی می افزاید: توسعه برندهایی که ارزش فرهنگی آمریکا را منتقل می کند یکی از اهداف آمریکا در “مک دونالد سازی” است. پس مدل نفوذ در جمهوری اسلامی ایران که یک نظام مردم سالار دینی به شمار می آید با این مدل ها متفاوت است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش تعیین کننده افکار عمومی در ایران اسلامی می گوید: اندیشه های مردم کشور ما با الهام گرفتن از اندیشه های امام خامنه ای ساختار پیدا می کند. بدون شک شیطان بزرگ بعد از برجام که احتمالا به یک توافق دو جانبه منجر شود به دنبال ایجاد فاصله بین افکار عمومی و ولی فقیه است.
وی عنوان می کند:با این کار آنها به دنبال مدیریت تفکر ما هستند تا حافظه تاریخی ملت ایران نسبت به آمریکای جنایت کار را تغییر و یک چهره بزک کرده و شیک از خود به جای بگذارند.
سردار سلامی تصریح می کند: آمریکایی ها می خواهند ما مصیبت ها و واقعیت های تلخ حضورشان در ایران را فراموش کنیم تا الگوی دوست و دشمن در ملت ایران تغییر پیدا کند.
وی می افزاید: تلاش ها برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی و نخبگان ما در حال انجام است که ما همه دشمنی های امریکا از سال ۱۳۳۲ تا کنون را فراموش کنیم و گمان کنیم آمریکا آن قدر هم که فکر می کنیم شیطان نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان می کند: آمریکا از کوتای ۲۸ مرداد تاکنون به صورت مستقیم و غیر مستقیم در همه صحنه های اقتصادی، علمی، سیاسی، فناوری، فرهنگ، جنگ و عملیات های روانی بر علیه ما بوده و وقتی دیدند که در مقابل ما موفق نشدند می خواهند با تغییر قیافه وارد سرنوشت کشورمان شوند.
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم شیطان بودن آمریکا واقعیتی است که مقام معظم رهبری به آن هشدار دادند. این هشدار نشان از شناخت عمیق نسبت به واقعیت های فکری دشمن دارد.
سردار سلامی ادامه می دهد: مقام معظم رهبری تاریخ مداخلات آمریکا را مطالعه کرده و در ۴ دهه گذشته به صورت مستقیم با چهره شیطان بزرگ که سرشار از دشمنی متنوع است شناخت دارد.
وی می افزاید: امام خامنه ای خنثی سازی توطئه های آمریکا را بر عهده داشته و شناخت دقیقی از واقعیت پنهان سیمای دشمن خود دارند. برای همین در زمانی که دشمن می خواهد چهره تقابلی خود را به یک چهره تعاملی تغییر دهد متوجه می شوند.
وی می گوید: اکنون وقت این است که ما فریب تغییر ظاهر دشمن را نخوریم و بدانیم همه مصیبت های امروز جهان اسلام ناشی از سیاست های شیطان بزرگ  برای حفظ منفعت و امنیت رژیم صهیونیستی است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح می کند: امریکایی ها به دنبال ارتباط و تعامل اقتصادی با ما برای تاثیر گذاری بر ملت هستند آنها می خواهند به مراکز آکادمیک و دانشگاهی ما نزدیک شوند.
وی می گوید: آنها میخواهند ذهنیت سیاستمداران و نخبگان ما را تغییر دهند و اعتماد سازی کنند در صورتی که آنها به ما بی اعتمادند.
سردار سلامی تاکید کرد: ما واقعا به آنها بی اعتمادیم و باید بدانیم این اتفاقات در راه است باید برنامه ریزی کنیم و مراقب باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.