×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
راهکارهای مرمت بنای سعیدی بررسی شد

به گزارش سرویس دانشگاه “سیرجان خبر” نشست تخصصی بررسی مرمت و جان بخشی به بنای سعیدی با حضور  اعضای انجمن ادیف و فعالان فرهنگی در دانشگاه آزاد سیرجان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در این نشست گفت: ما نیامده ایم که میراث گذشتگان را از بین ببریم بلکه آمده‌ایم با حفظ و نگهداری از آنها جانی دوباره به آنها ببخشیم و از آنها به خوبی استفاده کنیم.

دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی بیان کرد: زمانی که بحث تاسیس دانشکده معماری در سیرجان به وجود آمد، ما از ساختمان های تاریخی زیادی بازدید کردیم اما متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها و بناهای تاریخی به شدت تخریب شده‌اند و قابلیت استفاده را نداشتند و تنها گزینه‌ای که امکان استفاده از آن وجود داشت منزل مرحوم داودخان سعیدی بود .

وی عنوان کرد: نظر دانشگاه آزاد بر حفظ و احیاء بناهای تاریخی و یادگار نیاکان است و ما هم سعی کرده‌ایم در این راه قدم‌های موثری برداریم و سند هویتی که از گذشتگانمان باقی مانده را احترام می‌گذاریم.

گفتنی است در این نشست اعضای انجمن ادیف سیرجان و شرکت گنندگان در این نشست به بیان نظرات و راهکار های خود در خصوص احیای منزل تاریخی سعیدی پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.