×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رتبه نخست جهاد دانشگاهی کرمان در آموزش‎های کاربردی کشور

به گزارش“سیرجان خبر” رضا کامیابی در نشست کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی استان کرمان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ هزار دانشجو از کاردانی تا دکترا در جهاد دانشگاهی کرمان مشغول به تحصیل است و بیش از ۲۵ سال سابقه کار آموزشی این واحد دانشگاهی دارد.

راه‌اندازی دو مرکز کلاسیک کارشناسی ارشد در جهاد دانشگاهی کرمان

وی از راه‌اندازی دو مرکز کلاسیک کارشناسی ارشد در جهاد دانشگاهی استان کرمان خبر داد و  گفت: مراکز متعددی زیر نظر جهاد دانشگاهی فعالیت می‎کنند که این دو مرکز نیز جزو مراکز کلاسیک دانشگاهی محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی در زمینه تعریف دوره‌های مختلف سابقه  بالایی دارد که  بخش تولید بازرگانی و خدمات را در بر می‌گیرد، تصریح کرد:  بهتر از بسیاری از موسسات می‌دانیم که چند سال باید افراد آموزش داده شود تا فردی جذب بازار کار شود.

استفاده از نخبگان جهاد دانشگاهی کرمان برای تدریس 

کامیابی با تأکید بر اینکه برای تدریس منابع مختلف آموزشی در این واحد دانشگاهی  از نخبگان هر رشته استفاده می‌شود، افزود: برای طراحی دوره‎های آموزشی از حضور نخبگان باید استفاده شود، فرصت تاریخی در اختیار ما است تا از ۱۰ درصد محل عوارض مالیاتی که می‌تواند صرف ورزش یا آموزش نیروها در واحدهای تولیدی شود، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این آموزش‌ها هزینه‌ای را به واحدهای تولیدی اضافه نمی‌کند می‌تواند مورد استقبال واحدها قرار بگیرد و برای اینکه خروجی جدی و واقعی به دست آید باید آموزش‌ها را جدی بگیریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند طیف وسیعی از واحدهای تولیدی وخدمات بازرگانی را تحت آموزش‌های کاربردی خود قرار دهد.

کامیابی کارخانه لاستیک بارز و شرکت گل گهر سیرجان را از جمله بنگاه‎هایی دانست که آموزش‎های مستمری را ویژه کارکنان خود دارند و افزود: به دلیل کمبود نیروی تولیدی و کارگری بومی در استان در صورت خروج  افاغنه از استان  اغلب دستگاه‎ها کارشان لنگ می‎ماند.

وی یکی از معضلات اشتغال در استان را علاقه به پشت میزنشینی در کرمان دانست و خاطرنشان کرد: خیلی از جوانان تحصیل کرده در کرمان به‎ دنبال کار لوکس و اداری حتی با حقوق کمتر هستند در حالی که در استان‎هایی مانند شمال غرب وآذربایجان‎ها این مسئله وجود ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.