×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
رشد ۱۹۶درصدی اشتغالزایی در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به رشد ۱۹۶درصدی اشتغالزایی بر اساس ثبت نام در سامانه رصد و کسب رتبه نخست اشتغال استان نسبت به سال گذشته، گفت: در کارگروه اشتغال استان ۵ هزار فرصت شغلی برای سیرجان تعهد شده بود که خوشبختانه تا امروز بیش از ده هزار نفر اشتغال ایجاد شده و امیدواریم اولین خواسته مردم این شهر که همان موضوع اشتغال است را به حد نصاب برسانیم و شاهد کاهش آمار بیکاری در جامعه و جوانان باشیم.

سهراب بهاالدینی گفت: یکی دیگر از خواسته‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان، دستگاه ام آر آی دولتی بود که متاسفانه بدلیل هزینه‌های بالای تنها دستگاه غیر دولتی موجود، مردم هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کردند که خوشبختانه با همکاری و پیگیری مسئولان توانستیم این دستگاه را تهیه و مراحل نصب و بهره‌برداری این دستگاه بزودی در بیمارستان امام رضا(ع) انجام و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین بیان: با توجه به اینکه سیرجان شهری ترانزیتی و پرتردد است و شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای زیاد هستیم، سرانجام با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم اوراژانس هوایی سیرجان را با استقرار یک فروند بالگرد در بیمارستان امام رضا(ع) با شعاع ماموریتی و امدادی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر راه‌اندزی کنیم که خوشبختانه تا امروز با انجام چند ماموریت به بیمارستان‌های مرکز استان، جان تعدادی از شهروندان و حادثه دیدگان ناشی از حوادث جاده‌ای را نجات داده است.

وی اذعان کرد: همچنین تعدادی پزشک متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی نیز جذب دانشکده علوم پزشکی شده تا روند درمان بیماران در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود؛ همچنین در تلاشیم مراحل پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی سیرجان که مقدمات آن انجام شده و امیدواریم با همت مسوولان بویژه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، در کنکور سال آینده داشته باشیم.

فرماندار شهرستان سیرجان با اشاره به برنامه‌های در دستور کار برای سال آینده، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال آینده احداث باند دوم جاده نجف‌شهر-ملک‌آباد، احداث باند دوم جاده بافت-سیرجان و احداث باند دوم کنارگذر شرقی به طول ۶۵ کیلومتر است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی در حوزه فرهنگی برای سال آینده فعالیت‌های زیادی را برنامه‌ریزی کردیم که با مشارکت مجموعه گل‌گهر و امام جمعه محترم سیرجان انجام خواهد شد.

سهراب بهاالدینی اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز سیرجان یک شهر ورزشی موفق است؛ بطوریکه سرانه ورزشی در کشور ۱ متر است اما در سیرجان بیش از ۲/۵ متر یعنی دو برابر است که همین موضوع سبب شده تا فعالیت‌های ورزشی در سطح حرفه‌ای کشور در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، کشتی و دیگر رشته‌ها در بخش بانوان و آقایان در کشور مطرح شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری و آغاز زمان ثبت‌نام کاندیداهای شورای شهر، خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا هستیم و بر اساس برنامه تعیین شده، آمادگی لازم را برای یک انتخابات پرشور و سالم را داریم و از احزاب، اصحاب رسانه، نخبگان، دانشگاهیان، روحانیون و سایر قشرها می‌خواهیم که با انسجام درونی، مقوله مشارکت فراگیر و حداکثری را دنبال کنند که تحقق این مهم نیازمند آگاهی مردم است.

بهاالدینی گفت: برای مشارکت حداکثری نیازمند انسجام و تبلیغی مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم که این روند باید در سطوح مختلف صورت گیرد؛ ما دست اندر کاران برگزاری انتخابات وظیفه داریم حافظ رای مردم باشیم و انتخاباتی سالم برگزار کنیم و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سلایق فردی، سیاسی و شخصی در امر انتخابات تاثیر بگذارد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.