×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
رمز موفقیت جمهوری اسلامی درک فتنه و نشان‌دادن حقیقت است

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دانا،سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، در سالن ابن‌سینا مشهد، گفت: ۹ و ۱۰ دی و ۲۲ بهمن سال ۵۷ در مشهد و روزهای به‌یادماندنی این چند سال نشانگر حرکت بزرگ در منطقه، کشور و اسلام است.

وی بابیان این‌که با انقلاب اسلامی ملت ایران حیات دوباره گرفتند، اظهار کرد: دشمن نیز به این موضوع اذعان دارد و حتی کسانی که بی‌طرف و تماشاگر هستند این نکته را بیان می‌کنند که در ایران چه اتفاقی افتاده است در هر موضوعی سرفصل دنیا شده است.

ناکامی دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران دلیل خصم دشمن

جلیلی با اشاره دشمنی و خصم دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در همین روزهای اخیر که گفتند برجام به نتیجه رسیده است بیش از هفت طرح علیه ایران در کنگره آمریکا در این ده روز اخیر مطرح‌شده است و حال این اقدامات خصمانه چرا علیه ایران صورت می‌گیرد؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به دلیل خصم دشمن با جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ۹ و ۱۰ دی و ۲۲ بهمن ۵۷ در مشهد چه چیزی پایه‌گذاری شد که امروز استکبار کماکان در مقام دشمنی با ملت قرار دارد؟ چند دهه دشمن تمام آنچه توانستند را به میدان آورده و روی میز قراردادند اما با شکست مواجه شدند.

وی بابیان این‌که به هر میزان به دعوت خدا و پیامبر اجابت شود به همان میزان حیات جدید می‌گیرند، گفت: مقابله دشمن با ما از همان جنس مقابله با انبیاءاست و حرکتی که به دعوت و اجابت خدا و پیامبر باشد، طبیعی است که موفق و آرمان‌های آن‌ها محقق می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه از همان ابتدای انقلاب اسلامی ایران دشمنان جنگ سخت و نرم را باهم شروع کردند، گفت: بعد از انقلاب تقابل سخت‌افزاری صورت گرفت و هر چه داشتند هزینه کردند تا نگذارند این ملت موفق شود اما این ملت با تکیه به نیروی ایمان توانست، پیروز شود.

منطق استکبار منطق زور است

وی منطق استکبار را زور دانست و گفت: در استراتژی امنیت ملی آمریکا این منطق بیان‌شده است که خود را رهبر جهان دانسته و باید تا یک قرن آینده رهبری آن‌ها در جهان حفظ شود و هیچ ابایی در استفاده از جنگ‌افزار و سلاح‌های هسته‌ای ندارد و این منطق آن‌ها است که زور است.

جلیلی افزود: نخستین گزینه دشمن در برابر جریان‌های حقیقت‌طلب گزینه نظامی است و قصد پاک کردن صورت‌مسئله رادارند مانند همان کاری که در مصر انجام دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اخلال در ایمان مردم را از حربه‌های دشمن در دهه دوم عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی دشمن فهمید، ملت به داشته‌ها، قدرت و آرمان خود مؤمن است به تردید در نیروی ایمان مردم اهتمام ورزید.

وی با اشاره به تأکید رهبر به شبیخون فرهنگی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش کرد تا با ایجاد تردید در ایمان ملت شبیخون فرهنگی زده و  آنچه مردم را مؤمن نگه می‌داشت به سمت اشرافی گری و تجمل‌گرایی سوق دهند.

توسل دشمن به ایجاد تردید در ایمان ملت ایران

جلیلی بیان داشت: تردید با کتمان، تحریف حقیقت و فراموشاندن دستاوردها و حقایقی که از آن بهره‌مند هستید انجام می‌شود بنابراین وقتی دشمن از شیوه‌های سخت‌افزاری مأیوس می‌شود به این روش‌ها متوسل می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دشمن وقتی در عرصه‌های مختلف ناتوان ماند، بانفوذ از زبان کسانی که در درون نظام هستند، مسائل را مطرح می‌کند و در فتنه ۸۸ این موضوع را شاهد بودیم که چیزهایی که از رادیو صدام می‌شنیدید از زبان خودی‌ها شنیده می‌شد.

وی بابیان این‌که در فتنه ۸۸ موضوع ۱۲ خرداد نبود موضوع ۲۲ بهمن بود، گفت: دشمن که سال‌ها نتوانسته بود در برابر نظام بایستد، امروز فرصت کرد تا حرف‌های خود و تردید را از درون نظام بیان کند اما ایمان ملت مانع نقشه‌های آن‌ها شد.

جلیلی افزود: دشمن قصد داشت، نظام را که به‌مثابه شجره طیبه سربلند کرده و در اوج اقتدار است را به چالش بکشد به این خاطر که از رویارویی با شما مستأصل شده و به پشت خیمه دشمن رسیده‌اید بنابراین ایجاد تردید می‌کنند.

مردم‌سالاری دینی، لیبرال دموکراسی غربی را به چالش کشید

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان این‌که در سال ۸۸ نظام و انقلاب اسلامی الگویی به نام مردم‌سالاری دینی را به رخ کشید، اظهار کرد: این مردم‌سالاری دینی را دشمن نتوانست انکار کند و دموکراسی غربی را به چالش کشید.

وی افزود: لیبرال دموکراسی آمریکا مستبدترین و دیکتاتورترین حاکمان منطقه هستند که الگوی آن‌ها لیبرال دموکراسی رژیم صهیونیستی است.

جلیلی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران الگوی مردم‌سالاری دینی را به دنیا معرفی کرد، خاطرنشان کرد: دشمن می‌بیند که حرکتی شکل‌گرفته است که فقط خرمشهر را آزاد نمی‌کند، جنوب لبنان را هم آزاد می‌کند و پیروزی ۳۳ روزه غزه را نیز شکل می‌دهد و مردم‌سالاری دنیا معرفی می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به تفاوت مردم‌سالاری دینی با دموکراسی غرب اشاره و اظهار کرد: دموکراسی غربی حقی برای انسان‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و علمی قائل نیست و دموکراسی نمایشی است.

وی تفکر مردم‌سالاری دینی اشاره و تصریح کرد: دموکراسی دینی در هر عرصه‌ای مناسبات خود را دارد و می‌گوید که من اجازه نمی‌دهم، کسی بگوید رهبری یک قرن آینده دنیا با من است و چرا چنین حقی برای خود قائل است؟

جلیلی افزود: کسانی که مدعی مدرنیته و لیبرال دموکراسی غرب هستند، موضع خود را نسبت به وضع جهان مشخص کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به چالش کشیدن دموکراسی غرب به‌وسیله مردم‌سالاری دینی، گفت: وقتی دشمن شاهد است که یک اندیشه‌ای دموکراسی غرب را به چالش کشیده است و موفق نیز می‌شود آن‌ها نگران می‌شود و هر صحنه مبارزه‌ای را که شکل می‌دهند با شکست مواجه می‌شوند بنابراین متوسل به ایجاد تردید در ایمان و اراده ملت می‌شوند.

وی با اشاره  به تأسیس ۱۷۰ شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان، خاطرنشان کرد: آیا این‌ها فقط برای پر کردن اوقات فراغت است؟  حال‌آنکه کسانی که می‌گفتند تحریم‌های کمرشکن وضع شود به فکر این مردم بودند؟ این‌ها برای ایجاد تردید است.

رمز موفقیت جمهوری اسلامی درک فتنه و نشان دادن حقیقت است

جلیلی به تفاوت بین بحران و فتنه اشاره و بیان داشت: دشمن برای بر هم زدن ثبات کشور به ایجاد بحران روی آورد و در بحران تلاش بر برگرداندن به حالت تعادل است اما در فتنه به روشن شدن حقیقت توجه می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بابیان این‌که رمز موفقیت جمهوری اسلامی این است که فتنه را درک و راه حقیقت را نشان می‌دهد، گفت: نظام به دنبال حقیقت است و مبنای قدرت را مردم می‌داند و اینجاست که نگاه جمهوری اسلامی در مردم‌سالاری دینی با دموکراسی غرب متفاوت می‌شود.

وی افزود: نظام اسلامی می‌خواهد انسان‌ها به حقیقت نزدیک شوند و پایداری در ایمان و عدالت قدرتی ایجاد می‌کند که تمام دنیا نمی‌تواند در برابر ایران بایستد.

جلیلی فتنه را حرکتی مستمر عنوان و اظهار کرد: باید تردیدهای دیگر را موردتوجه قرارداد و در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و اجازه نفوذ به دشمن را ندهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.