×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
روستاییان اداره زندگی را بدون اتکا به دولت در دست بگیرند/هتل گردشگری سیرجان دو سال آینده به بهره داری می رسد

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” صبح امروز علیرضا رزم حسینی درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان و گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه هفت شهرستان های سیرجان و بردسیر اظهار داشت: در استان کرمان ۸۰ درصد از فرمانداران زیر ۴۰ سال سن دارند و مدیران کل نیز باید جوان شوند،افراط گرایی سهم مهلک توسعه و آبادانی استان کرمان است و نباید عزت و آبروی روستا نشینی را از دست داد.
استاندار اضافه کرد: مساجد و تکایا باید محل آموزش باشند و اقتصاد مقاومتی، گردشگری، کشاورزی در این اماکن به مردم آموزش داده شود.یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی این است که روستاییان اداره زندگی خود را بدون اتکا به دولت در دست بگیرند.
وی بیان کرد: حکومت، نظام و مردم باید مهاجرت از روستاها را متوقف کنند و برای این کار باید شغل پایدار بوجود بیاید که توسط دولت امکانپذیر نیست.
رزم حسینی در ادامه مراسم گفت: دولت ها در جهان سوم باید در زمینه زیر ساخت ها فعالیت کنند و توسعه به بخش غیر دولتی واگذار شود و شناسایی ظرفیت ها، کلیدی ترین کار معین های اقتصادی این استان است،اقدامات انجام شده دولت در کرمان باید در معرض دید عموم قرار گیرد.
استاندار گفت: ایجاد ۲۱۰ شغل پایدار در یک روستا توسط شرکت جهاد نصر و سه هزار شغل توسط ستاد فرمان امام (ره) طی ۲ سال، از اقدامات بخش غیر دولتی در استان کرمان است، با شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیلکرده می توانیم استان را بسازیم.

رزم حسینی با بیان اینکه امروز در استان روستای بدون اینترنت نداریم افزود: وزیر ارتباطات تعهد کرده است که تا ۲۸ اردیبهشت بیش از ۸۰ نقطه کور استان کرمان زیر پوشش مخابراتی قرار گیرد.
استاندار کرمان همچنین با تاکید بر تهیه و تدوین نقشه پایدار کشاورزی این استان گفت:باید سازو کاری فراهم شود تا زحمت و محصول کشاورزی مردم را با مصرف بهینه آب ارتقا بدهیم.
در ادامه استاندار کرمان از عملیات احداث هتل گردشگری سیرجان بازدید کردکه این هتل در ۱۴ طبقه و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست احداث است و تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار کرمان در یک یک روز کاری فشرده به منظور افتتاح برخی طرح ها و بازدید از بخش های مختلف به شهرستان های سیرجان، بردسیر و رفسنجان سفر کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.