×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رویکرد زیست محیطی گل گهر مطلوب نیست/ افتتاح سایت جدید زباله طی دو ماه آینده

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” محمود علیرضایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیرجان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آلایندگی های زیست محیطی شهرستان سیرجان گفت: مهم ترین بحث زیست محیطی شهر سیرجان موضوع ریزگردها است که به دلیل برداشت غیر اصولی از معان بوجود آمدند.

وی بیان کرد:وجود ریز گردها به سادگی قابل حل نیست، وجود معادن و کارخانجات گچ ، نمک و آهک در مسیر بادهای غالب غربی و شرقی که از مسیر همین معادن می گذرند باعث شده تا ریز گردها در سیرجان افزایش یابند.

علیرضایی با اشاره به اینکه رویکرد زیست محیطی گل گهر مطلوب نیست ادامه داد: آلایندگی گل گهر نسبت به دو سال گذشته کاهش داشته است اما هنوز شرایط مطلوب نیست و کار بصورت غیر اصولی انجام می شود و ریزگرد های موجود در گل گهر با کوچکترین بادی در هوا معلق شده و آلودگی ایجاد می کنند و باد نیز آنها را به سمت سیرجان هدایت می کند.

محمود علیرضایی عنوان کرد:خیلی از صنایع در سیرجان وجود دارند که مسائل زیست محیطی رعایت می کنند و از انتشار آن جلوگیری می کنند اما بسیاری رعایت نمی کنند ما مخالف توسعه نیستیم اما باید توسعه بصورت پایدار باشد.

رئیس اداره محیط زیست سیرجان با اشاره به آلودگی زباله های شهری گفت:سایت فعلی دفن زباله غیر استاندارد است و اصول فنی در آن رعایت نشده است اما طی دو ماه آینده قرار است محل جدید سایت دفن زباله در جاده بندر عباس به بهره برداری برسد این محل جدید موضوع تفکیک زباله در آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد:اگر مردم مشارکت کنند مسائل زیست محیطی صفر خواهد شد ما باید با آموزش فرهنگ سازی کنیم تا فرزندان ما در آینده خود بعنوان یاور محیط زیست از شهر و محله خود حفاظت کند.

وی اظهار داشت: بودن زباله یک مشکل است و سوزاندن آن مشکلی بزرگتر شهرداری بودجه زیادی صرف کار جمع آوری زباله می کند اما اگر این زباله در مبدا تفکیک شود هم منفعت دارد و هم آلودگی کمتر ایجاد می کند.

علیرضایی در پاسخ به سوالی در خصوص آلودگی زباله های بیمارستانی گفت:سال قبل یکی از بیمارستان های سیرجان بصورت غیر قانونی زباله های خود را نزدیک یکی از مخازن آب شرب شهر دفن می کرد که از طریق سگ های ولگرد و نفوذ شیره آن به آب های زیر زمینی آلودگی صورت می گرفت.

رئیس اداره حفاط محیت زیست سیرجان تصریح کرد: به محض اطلاع از این کار جلوگیری شد و از روش های قانونی توسط دستگاه امحا زباله انجام پذیرفت.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.