×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
رژیم سعودی مسئول مدیریت غلط فاجعه منا می باشد

به گزارش “سیرجان خبر”، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تسلیت به خانواده‌های حاجیانی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، اظهار داشت: شاید جان مسلمانان برای دولت سعودی مهم نباشد و دولتی که خط و مشی صهیونیسم‌ها اجرا می‌کند و در یمن مسلمانان را دارد و به اسرائیل خدمت می‌کند اینجا هم مجری برنامه‌های صهیونیسم‌ها است و گرنه می‌بایست دولت سعود مدیرانی برنامه‌ریز و قوی در این مراسم بگمارد و بداند وقتی در این ازدحام مسیری بسته می‌شود یک تصمیم گیری غلط و موجب حادثه می‌شود.

امام جمعه سیرجان گفت: حدس ما این است هرچه مسلمانان کشته می‌شوند دشمنان اسلام شادتر می‌شوند و با حرکات سیاسی و نظامی عربستان در منطقه و کشتار مسلمانان در یمن و بحرین او را مجری برنامه‌های دشمنان اسلام و استکبار و صهیونیست‌ها می‌دانیم وشاید در این  حوادث هم برایش حفظ جان مسلمانان مهم نباشد که بخواهد به خوبی مدیریت کند تا چنین حوادثی نباشد.

وی افزود : اگر مسئولان عربستان حادثه کشته شدن زائران خانه خدا را در منا به گردن دیگران انداخته و یا حادثه ناخواسته می‌دانند تعلل در کمک به آسیب دیدگان و جلوگیری از کمک تیم کمک رسانی و درمانی جمهوری اسلامی را چه می‌گویند و آیا نباید گفت جان مسلمانان برای سردمداران صعود ارزشی ندارد و امید است مسلمانان جهان بتوانند این بی لیاقتی و سوء مدیریت دولت عربستان درخادمی زائران خانه خدا به اثبات برسانند و در مجامع بین المللی تایید کنند و امروز ما هم براساس فرمان رهبری نظام اسلامی عزاداریم.

خطیب جمعه سیرجان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یادآوری دفاع مقدس تمرین همه دلاورمردی‌ها و رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی است که امروز نظام اسلامی و ملت ایران به آن افتخار می‌کند و اگر نبود خون شهدای ما در حراست از میهن و اسلام جهان به این همه اقتدار از ملت ایران نمی‌رسید و جنگ نشان داد که ما هر تجاوز گر را با هر قدرتی نابود می‌کنیم و امروز هم عقب نشینی دشمنان استکباری با همه توطئه‌ها مرهون پیروز ما در ۸ سال دفاع مقدس هست.

حسینی با تبریک هفته ولایت و عید غدیر و ولادت امام هادی از مردم خواست تا همانند همیشه در همه مراسم حضوری گسترده داشته باشند و افزود: این حضورها توانست هم انقلاب را پیروز و هم نگهداری کند و در مکتب ما حضورها اتحاد و همبستگی برای دشمن شناسی است که تا به حال دشمن نتوانسته این حضور را بگیرد و هرجا حضور بوده جبهه استکبار ضعیف شده است.

امام جمعه سیرجان به بازگشایی مدارس و آغاز فصل تعلیم وتعلم پرداخت و گفت : باید والدین و اولیاء مدارس بر تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان توجه خاص داشته باشند و تهذیب , تحصیل و ورزش در کنار تربیت دینی فردای آتان را روشن کند وبرای پیروزی بر تهاجم فرهنگی کار و تلاش در مسیر ارزش‌ها بیشتر شود.

وی به مناسبت‌های مختلف از جمله شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی، روز فرماندهان دفاع مقدس، روز ناشنوایان، روز سالمندان و روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی پرداخت و در مورد روز سالمندان گفت: در اسلام آنقدر کانون خانواده گرم و صمیمی است که پدران و مادران و بزرگترها جایگاه محبت و احترام مضاعف در جامعه و خاصه در خانواده دارند و نیازی به خانه سالمندان نیست و فرزندان علاقه‌مند به کمک برای بزرگترها و والدین هستند.

وی گفت : همه سلامت‌ها و سعادت‌ها و ایثارها و از دنیای فانی گذشتن و به آخرت باقی رسیدن در سبک زندگی اسلامی است که ما نباید لحظه ای از ان غافل شویم. انسان آنچه قبل از مرگ برای آخرت بفرستد باقی است و آنچه در این دنیا بعد خود باقی گذارد سودش را دیگران می‌برند و برای ما سودی ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.