×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
زدن ماسک در مراسم عزاداری محرم الزامی است

به گزارش “سیرجان خبر”رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان درجمع خبرنگاران و در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزارشده بود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه با دراختیار داشتن قلم و افکار عمومی می توانند به عنوان بازوی توانمند دستگاههای اجرایی محسوب شوند و با بیان نکات کلیدی در جهت پیشرفت یک اداره یا سازمان تلاش نمایند.

غلامعباس محمدی از صاحبان قلم خواست در شرایط حاد و نفس گیری که کادر بهداشت و درمان با ویروس منحوس کرونا در جنگ تمام عیار هستند علاوه بر به تصویر کشیدن حقیقی خدمات ارائه شده به مردم، یاری گر ما در این جنگ تن به تن بوده و با ارائه آموزش های صحیح به مردم در جهت نابودی این ویروس همراهیمان کنند.

وی درادامه اذعان کرد: در چند روز گذشته متاسفانه با موج پنجم پیک بیماری کرونا در شهرستان سیرجان و کشور روبرو بودیم که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان با اشاره به خستگی کادر درمان در شرایط فعلی، گفت : از اقشار مختلف مردم و مسئولین هیات های مذهبی انتظار داریم برگزاری آیین عزاداری در شبهای پیش رو به گونه ای باشد که در آینده نزدیک شاهد افزایش بیماری کرونا نباشیم.

غلامعباس محمدی از اضافه شدن رشته دکترای پزشکی عمومی به رشته های قابل تحصیل در این دانشکده خبر داد و گفت: با تلاش معاونین و تمامی همکاران پرتلاش آموزشی و بالینی محترم، پس از دو مرحله بازدید بازرسان وزارتخانه از امکانات دانشکده سیرجان و برطرف کردن نواقص، سرانجام موضوع راه اندازی این رشته در جلسه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت متبوع مطرح و پس از تائید توانایی دانشکده سیرجان در ارائه خدمات مربوط به رشته دکترای پزشکی عمومی مقرر شد پس از عقد تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امسال و سال آینده ۲۰ نفر دانشجو جهت گذراندن دوره علوم پایه پزشکی در این دانشکده پذیرش شوند.

وی اظهار کرد: ادامه مقاطع بعد از علوم پایه و همچنین پذیرش در سال های بعد از ۱۴۰۱ منوط به تأیید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی و تصمیم گیری مجدد در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت خواهد بود.

رییس بیمارستان امام رضا علیه‌السلام در ادامه این جلسه گفت: متأسفانه پروتکل ها در حد بسیار ضعیفی رعایت می شود و همین مورد برای شهروندان محترم و کادر درمان مشکلات جدی به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد حدود ۶٠٠ سی تی اسکن در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان گرفته شده است گفت: از همشهریان شریف سیرجانی در خواست داریم بیش از این، خود و عزیزان شان را با مشکل و کادر درمان را با فشار کاری مواجه نکنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری کنند.

معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان تاکید کرد: همه‌ی کسانی که در مراسم عزاداری ماه محرم حضور پیدا می‌کنند باید از ابتدا تا پایان مراسم از ماسک استفاده کنند و به هیچ وجه توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی در مراسم صورت نگیرد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: با وجود شدت سرایت و همه‌گیری بیماری کرونا در شهرستان سیرجان، به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری افزایش یافته و روند مصرف دارو چند برابر شده است.

سیدمحمد رضوی بیان کرد: متاسفانه برخی داروخانه‌ها از موقعیت افزایش آمار مبتلایان به کرونا سوءاستفاده کرده و بعضاً اقدام به گرانفروشی می‌کنند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر گرانفروشی دارو و یا عدم ارائه صورتحساب یا رسید خرید دارو، با حضور در اداره غذا و دارو دانشکده، مراتب شکایت خود را به صورت کتبی ابلاغ کنند تا در ۲۴ ساعت موضوع تخلف رسیدگی و با قاطعیت با داروخانه متخلف برخورد شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.