×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
زنگ چهل سالگی فجر انقلاب در مدارس شهرستان سیرجان نواخته شد

به گزارش “سیرجان خبر” همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولان شهرستان سیرجان زنگ چهل سالگی فجر انقلاب در دبیرستان ابن سینا شهرستان سیرجان نواخته شد.

رئیس آموزش و پرورش سیرجان در این مراسم گفت:شهرستان سیرجان ۸۶ شهید دانش آموز و ۲۳ نفر معلم و فرهنگی دارد که بیشترین شهدای سیرجان مربوط به دبیرستان ابن سینا است.

محیاپور در ادامه افزود: چهل سال پیش سه گروه که میدان‌دار و جریانات انقلاب را رهبری می‌کردند فرهنگیان،روحانیان و بازاریان بودند و فرهنگیان پایگاه شان در همین مدرسه ابن سینا بوده است و امسال به مناسبت چهلمین سال انقلاب این یادمان به یاد شهدای دانش آموز و دلاوری ها و زحماتی که معلمان در آن زمان در این مدرسه کشیدن نصب شده است.

وی گفت:شهید نصیری لاری در همین مدرسه به علت اینکه برای دانش آموزان و فرهنگیان جلسه می گذاشت به اصفهان تبعید می شود و مسئولین وقت آموزش و پرورش در این مدرسه حضور پیدا می‌کنند و از معلمان می‌خواهند در کلاس درس حضور پیدا کنند و معلمان نیز اعلام می‌کنند که از مرجع تقلید خود پیروی می‌کنند و بیشترین نقش آفرینی در زمان انقلاب در بین دانش آموزان این مدرسه بوده است و در روزهای قبل از انقلاب ۱۰ هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در راهپیمایی شرکت کردند و در خیابان امام نماز خواندند.

محیاپور در پایان گفت:امروز ما ۹۸ درصد جمعیت زیر ۵۰ سال با سواد داریم و نباید حتی یک نفر بیسواد در سیرجان باشد و ما دانش آموز نوبت عصر در سیرجان و کلاس درس کانکس و مدارس چراغ نفتی نداریم که این به برکت زحماتی که در دوران انقلاب کشیده شده است که تمامی مدارس سیرجان نوساز هستند.

در پایان این مراسم از دانش آموز امیرحسین عرب دارنده مدال نقره جهانی رشته کاراته که در مسابقات فینال حاضر نشده بود با ورزشکار رژیم صهیونستی مسابقه دهد تقدیر شد.

خبرنگار:محمدعلی لری همسریشی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.