×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” حمید میرزاده در جلسه هماهنگی بهسازی آثار باستانی سیرجان گفت: برای زیرساخت دانشکده معماری شهرستان سیرجان، میراث فرهنگی استان کرمان ۲ باب خانه قدیمی و باستانی سیرجان را در اختیار دانشگاه آزاد قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این مکان تاریخی توسط دانشگاه مرمت و به همان شکل باستانی ساخته می‌شود و زمینه تاسیس دانشکده معماری در مقطع کارشناسی تا دکترا در شهرستان سیرجان نیز فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد افزود‌: در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد کشور به تصویب رسید که یکسری طرح‌های فرهنگی ماندگار توسط دانشگاه و با همکاری میراث فرهنگی ایجاد شود که شهرستان سیرجان و استان کرمان موقعیت خوبی را در اجرای این طرح‌ها دارند و امیدواریم آن‌ها را با همکاری میراث فرهنگی استان به انجام برسانیم.

وی از ساخت یک موزه هم برای اسناد تاریخی سیرجان توسط این دانشگاه خبر دا‌د و گفت‌: دانشکده علوم انسانی هم به نام استاد باستانی‌پاریزی به پاس خدمات و شخصیت فرهنگی وی ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی سیرجان در منطقه ویژه اقتصادی هم خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان پس از  تایید معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در منطقه آزاد تجاری سیرجان به شرط مشارکت حداکثر ۳۵ درصد دانشگاه آزاد احداث شود و مابقی سهام در اختیارسازمان عمران، پزشکان و بخش خصوصی قرار گیرد.

وی تحصیلات تکمیلی را یکی از سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد در توسعه علم عنوان کرد و افزود: در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا که استان و شهرستان بتواند اساتید و امکانات را تامین کند، توسعه رشته‌ها ضروری است.

علی مهاجری مدیر‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان نیز نبود اعتبارات را برای مرمت یا بازسازی میراث فرهنگی و تاریخی استان از مشکلات این اداره کل برشمرد.

وی عنوان کرد: می‌توانیم برخی اماکن تاریخی را که در اختیار داریم به دانشگاه آزاد و آن آثاری هم که امکان تغییر کاربری دارند به بخش خصوصی واگذار کنیم تا ساخته و نگهداری شوند.

فرماندار سیرجان با اشاره به نبود اعتبارات حفظ و نگهداری آثار تاریخی این شهر گفت‌: بیش از ۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که نه متولی نگهداری دارند و نه بازسازی و مرمت می‌شوند.

مکی‌‌آبادی خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید به آن‌ها توجه کنند چراکه در صورت ادامه روند فعلی این آثار تخریب می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.