×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
سلامت جامعه و زنده نگهداشتن راه شهدای کربلا نگهداری از ارزش‌های دینی است

به گزارش سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت الاسلام حسین حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رهبری امام خمینی(ره)، وحدت نیروها، مقاومت، صبر مردم و دشمن‌شناسی آنان، کمک گرفتن از فرهنگ عاشورا، اقتصاد مقاومتی و نگاه مردم به امکانات و استقلال از اصولی بود که در هشت سال دوران دفاع مقدس به آنها عمل شد.
وی افزود: این عوامل سبب شد تا به پیروزی و اقتدار رسیدیم و امروز هم نیازمند این معیارها برای امنیت و اقتدار هستیم.
امام جمعه موقت سیرجان، حاصل هشت سال مجاهدت و پایمردی رزمندگان و سرداران و فرزندان این ملت را مقابله با ظلم و ستم استکبار جهانی و پیروزی حق بر باطل عنوان کرد و چنین توضیح داد: برابر زورگویان عالم و دشمنانی که هیچ تعهدی به قوانین و بشریت ندارند، مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و سبب تسلیم دشمن نمی‌شود، سال‌ها فلسطینیان با رژیم صهیونیستی مذاکره داشتند و هیچ نتیجه‌ای نداشت، اما قدرت حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اشغالگران صهیونیست‌ها را به عقب‌نشینی وادار کرد.
وی با تجلیل از مقام شهیدان دفاع مقدس بر ضرورت حفظ حرمت‌ها و ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: سلامت جامعه و زنده نگهداشتن راه شهدای کربلا نگهداری از ارزش‌های دینی و رسیدن به جامعه‌ای که تقوا در آن حاکمیت دارد، خواهد بود و در این جامعه فرزندان و جوانان صالح هستند و تهاجم دشمن در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی یا نظامی با شکست مواجه می‌شود.
حیدری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، رسیدن به رفاه و امنیت را در سایه پیشرفت علمی عنوان کرد و یادآور شد: در پیشرفت علمی نگاه از بیرون برداشته می‌شود و استقلال ما را به رفاه و امنیت می‌رساند، بنابراین وظیفه امروز هم بر والدین و هم اولیای مدارس و دانشگاه‌ها سنگین است که باید فرزندان ما به علوم مختلف و خودباوری برسند.
امام جمعه موقت سیرجان، خدمت‌رسانی به تروریست‌ها در سوریه توسط آمریکا در فرصت‌های آتش‌بس و ادامه حمله آل‌سعود به مردم بی‌دفاع یمن را محکوم و تبیین کرد: آل‌سعود همپیمان آمریکا و صهیونیست‌ها برای نابودی مسلمانان هستند و آتش این ظلم و ستم دامان آنان را می‌گیرد و آمریکا هم باید دست از حمایت‌های همه‌جانبه از تروریست‌ها بردارد تا منطقه حاکمیت آرامش را ببیند.
حیدری به فرارسیدن محرم و استفاده از فرصت‌های آن برای جلوگیری از آسیب‌های دینی اشاره کرد و از مداحان و ذاکران حسینی خواست آنچه سند عاشورا و حقیقت است به آن بپردازند و با گفتن مسائل وهن خوراک تبلیغاتی به دشمن ندهند.
وی با تأکید بر اتحاد مسلمانان و اینکه ایجاد تفرقه کار دشمنان اسلام است، عنوان کرد: اهانت به علمای اهل تسنن کار شیعه انگلیسی است، اما لعن به ظالمین دستور اسلام است که در قرآن هم آمده است.
امام جمعه موقت سیرجان در ادامه مبحث تقرب به خدا گفت: تقرب به خداوند در عمل است نه در آرزو و باید با استقامت و استمرار عمل به قرب الهی برسیم و از بی‌حوصلگی خارج شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.