×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
سکوی پرش تجدیدنظرطلبان به مجلس دهم

“سیرجان خبر” محمد نوروزی در یادداشتی نوشت:

نظر برخی دوستان این است که نباید تا این حد به دولت به خاطر ایرادات متعددش از قبیل برنامه ریزی زودهنگام برای انتخابت مجلس، سیاه نمایی درباره دولت های نهم و دهم، تسامح نسبت به توهین برخی نشریات به مقدسات، تاکید وزیر صنعت بر واردات کالاهای لوکس که مغایر اقتصاد مقاومتی است و مواردی از این دست انتقاد کرد، اما نظر برخی دیگر که حاکی از آینده نگری می‌باشد این است که ما در کشورمان بحران هایی را پشت سر گذاشته ایم که اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم و غفلت کنیم دور از تدبیر و عقل ورزی است.

با لحاظ نظر دوم، به تحلیل برنامه اصلاح طلبان برای خروج از بن بست رویگردانی مردم از آنها می پردازیم؛

 با مرور فاصله زیاد شعارها و عملکرد دولت یازدهم در این مدت روی کار آمدن آقای روحانی این سوال در ذهن هر دارنده عقل سلیمی پیش می آید که با این همه تناقض گویی و بی برنامگی، این تجدیدنظرطلبان و اصلاح طللبان افراطی که امروز خود را حامی دولت خطاب می کنند و به خاطر دوری ۸ ساله از قدرت خیلی مضطرب شده اند، چگونه می خواهند در انتخابات آتی مردم را قانع کنند تا نه تنها قدرت را از دست ندهند بلکه حوزه های دیگر قدرت را نیز کسب کنند.

البته خود این شیفتگان قدرت نیز به این موضوع کاملاً واقفند و برای خروج از این تنگنا برنامه ریزی کرده اند. سند این ادعا اظهارات سکانداران این طیف است که اخیراً صورت گرفته است. به عنوان مثال هاشمی رفسنجانی که از همان ابتدای دولت نهم تمام ریز و درشت دولت را سیاه می دید و از گفتن نظریاتش هیچ ابایی نداشت بدون توجه به مصالح نظام و اینکه نباید کاری کرد که دشمنان خوشحال شوند در تاریخ ۱۰/۱۲/۹۲ گفته که «ما در این مدت (دولت های نهم و دهم) خسارت‌های زیادی دیدیم که مردم از این خسارت ها چیزی نمی دانند».

جالب اینکه شیخ مطرود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اظهار نظری مشابه و همزمان البته به طور تصادفی(!) مطرح کرده که «اکنون باید از فرصت استفاده کرد و به مردم آگاهی داد که در آن ۸ سال گذشته چه بر سر کشور و حقوق مردم رفت».

بنا نیست در این نوشتار به شادمانی آنطرف آبی ها از این سخنان آقای هاشمی و شیخ یوسف صانعی پرداخته شود، بلکه از آنجا که مقابله با فشارهای داخلی که به قصد بحران سازی صورت می گیرد به دلیل پیچیدگی، سخت تر از مقابله با فشار های خارجی است، برملا کردن طرحی که این روزها توسط برخی که با تابلوی اصلاح طلب و تجدیدنظرطلب با قدرت و شانتاژ رسانه ای اجرا می شود مهم تر و حیاتی تر به نظر می رسد.

مطمئناً اگر منتقدی بدون قصد طرفداری از شخص یا جناحی فقط و فقط حرف حق را بزند هر انتقادی را هم مطرح بکند همه آن را روی چشم می گذارند، اما متاسفانه نامبردگان بالا، در حالی دولت های نهم و دهم را کاملاً سیاه توصیف کردند و می کنند که نسبت به ضعف های واضح و مبرهن این دولت از قبیل تبعیض در سبد کالا، فسادهای اقتصادی متعدد در زیرمجموعه وزارت صنعت و امثال آن، هیچ واکنشی نشان نمی دهند. به همین دلیل است که به هیچ وجه نمی توان از کنار این مواضع دشمن شاد کن به سادگی گذشت.

با توجه به اینکه طبق استدلال بالا سکوت برخی منتقدان سرسخت دولت های نهم و دهم نسبت به کم کاری های این دولت کاملاً معنادار و سیاسی است، به راحتی می توان حدس زد طرحی که توسط حامیان مدعی این دولت در دست اجراست حمله همه جانبه به هشت ساله گذشته برای انحراف افکار عمومی از بی تدبیری ها و سیاسی کاری های این دولت است تا برای تصاحب مجلس دهم با مشکلی روبرو نشوند.

این نقشه با این فرض در حال اجراست که یک حرف دروغ را اگر طی یک بازه زمانی معینی مکرر به فکر مردم القا کنی بالاخره تاثیر خود را خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید دارند که مردم بدانند در این ۸ سال گذشته چه گذشته، دردی را جز درد اصلاح طلبان افراطی – که مجبور شده اند برای درمان آن فکر مردم را از کاستی های دولت یازدهم منحرف کنند – دوا نمی کند و این وسط مردمِ مظلوم هستند که قربانی سیاسیت های قدرت طلبانه‌ی همسو با دشمنان انقلاب می شوند.

طرفه اینکه آقای هاشمی وقتی به وحدت مردم نیاز داشته باشد تلاش می کند همه در راستای نظر وی حرکت کنند. چطور؟ دلیل این مدعا اینکه وی که انتقاد به وادادگی ها در توافق ژنو را افراطی گری و تندروی می داند بی توجه به القای ناامیدی در هشت سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که از سوی ایشان مدام به فکر مردم تزریق می‌شد، اکنون که برخی انتقادات را موافق اهداف خود نمی بیند تاکید کرده که «تلاش معاندان در داخل و خارج برای القای ناامیدی و یأس به مردم، خیانت به نظام اسلامی دانست». سخنرانی در جمع زندانیان سیاسی قبل از انقلاب ۱۱/۱۲/۹۲٫

مطمئناً در روزهای آتی نیز این بیانات ساختارشکنانه که ناخودآگاه در راستای اهداف دشمنان این نظام صورت می گیرد ادامه می یابد و تناقضات این دولت نیز – البته در صورتی که از راهی که می رود برنگردد – بیشتر و بیشتر خواهد شد، بنابراین صرفاً توصیه ای به تجدیدنظرطلبان و اصلاح طلبان افراطی می کنیم و آن اینکه رشد سیاسی جامعه و سرعت اطلاع رسانی دیگر اجازه فریب افکار عمومی را آن طور که در گذشته شاهدش بودیم نمی دهد و این لاپوشانی ها تنها به رسوایی بیشتر مدعیان دلسوزی برای مردم و نظام منجر خواهد شد.

این نکته نیز شایان ذکر است که مقام معظم رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری توصیه هایی به کاندیداهای ریاست جمهوری داشتند و فرمودند: «جورى حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوى خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید»(۱۴ خرداد ۹۲) اما متاسفانه اطرافیان و مشاوران رئیس جمهور محترم با پیش بینی فضای انتخاباتی آینده کشور به جای کمک به آقای روحانی برای حل بهتر مشکلات مختلف کشور انتخابات برایشان مهمتر از مردم است.

منبع:دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.