×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
سیا مخفیانه وارد آیفون شد/ احتمال تبانی با اپل

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،سازمان جاسوسی آمریکا متهم به جاسوسی از آیفون‌های شرکت اپل از طریق بدافزاری شده که کنترل از راه دور گوشی را بدون اطلاع کاربر و مالک گوشی، ممکن ساخته است.

براساس اطلاعاتی که توسط یکی از محققان امنیتی و همچنین مجله اشپیگل افشا و چاپ شده است، سازمان جاسوسی آمریکا از طریق این بدافزار امکان دسترسی به سرویس پیامکی و لیست مخاطبان را پیدا کرده و حتی توانسته میکروفون گوشی و دوربین آن را بدون اطلاع کاربر فعال کند.

شیوه کنترل به‌گونه‌ای است که تقریباً کلیدی‌ترین امکانات را در اختیار جاسوس قرار می‌دهد و حتی می‌تواند این امکان را در اختیار او بگذارد تا مانع خرید‌های آن‌لاین کاربر شود.

این محقق امنیتی گفته، مقیاس این جاسوسی و خرابکاری در حدی است که به‌صراحت می‌توان گفت یا سازمان جاسوسی دارای تیم کارکشته‌ای است که بر مجموعه‌ای از خرابکاری‌ها واقف هستند و می‌توانند سر فرصت از نقاط ضعف سیستم‌های نرم‌افزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

حالت دیگر هم این است که سازمان جاسوسی طی همکاری با اپل خواستار گذاشتن برخی حفره‌های امنیتی در دل سیستم‌ها شده تا بتواند از این طریق بر بسیاری از تعاملات به‌شکلی نامحسوس نظارت داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.