×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
سیرجان در بحث مسائل فرهنگی در کشور پیشتاز است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سیرجان خبر” روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ، جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان سیرجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون امور مجلس با اشاره به رشد بالای فرهنگی در شهر سیرجان گفت: شهرستان سیرجان در بسیاری از شاخص های کتابخوانی و منابع فرهنگی رتبه ممتازی دارد و چشم انداز نهاد کتابخانه های کشور توسعه این رشد بالا است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید کرده است که باید کتابخوانی مطلعی بشود برای یک جهاد فرا سازمانی یعنی همه مسئولان و سازمان ها باید در امر ترویج این فرهنگ سهیم باشند و یک همدلی جدی صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دغدغه کتابخوانی باید با دغدغه توسعه صنعت و اقتصاد برابری کند و اگر ما شعار پایتخت کتاب می دهیم باید قبل از آن باید زیر ساخت ها را توسعه دهیم.

در این نشست فرماندار سیرجان توسعه فرهنگی را مرهون وحدت و همدلی مسئولان دانست و گفت: شهرستان سیرجان در بحث مسائل فرهنگی در استان کرمان و کشور پیشتاز است و از عمده شهرهای دانشگاهی کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: با طرح پایتخت کتاب در سیرجان در طی دو سال آینده شاهد یک حرکت فرهنگی بسیار گسترده در این شهرستان خواهیم بود که این امر با همکاری همه مسئولان و دستگاه های فرهنگی محقق می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.