×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
سیرجان نخستین شهر انرژی پاک کشور لقب گرفت

energi khorshidiبه گزارش“سیرجان خبر” عبدالوحید مهدوی نیا در همایش «سیرجان شهر انرژی پاک» در محل شرکت توزیع برق این شهر اظهار کرد:برای نخستین بار در سطح کشور از امروز ماموران شرکت توزیع برق شهرستان سیرجان ماموریت‌های قرائت کنتور سطح شهر را با دوچرخه برقی آغاز خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان با بیان اینکه  تعداد ۲۰ دستگاه دو چرخه برقی برای ماموران و نگهبانان برق سیرجان به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شده است،افزود: ورودی محور سیرجان -کرمان نیز با انرژی خورشیدی تامین روشنایی شد و ۲ روستای اغرکوئیه و چاه بره با جمعیت ۶۰ خانوار به سیستم برق خورشیدی مجهز شدند.

وی از تولید ۵ کیلو وات برق به وسیله خورشید و تزریق آن به شبکه برق در شرکت توزیع نیروی برق سیرجان تا ۳ ماه آینده خبرداد و افزود : هنرستان‌های فنی سیرجان نیز  با هدف آموزش و  تامین برق مورد نیاز از سیستم و پانل‌های انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان با تاکید بر استفاده بهینه از انرژی‌های پاک گفت : تا پایان امسال ۱۹ روستای دیگر در استان کرمان علاوه بر۶ روستای دیگر به انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند.

مهدوی نیا بیان اینکه استان کرمان دارای شرایط خاص خود در جذب انرژی خورشید به ویژه در شهرستان‌های سیرجان، بم و کهنوج است، خاطر نشان کرد: ما به دنبال استفاده از انرژی باد نیز هستیم که برای این طرح یک سری برج‌های باد سنج در مزارع محمد آباد ریگان نصب شده تا از منابع خدادادی نقاط مختلف استان انرژی تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم حرکت انرژی پاک در سیرجان که برای اولین بار در کشور است بتواند منشا ورود این انرژی در سطح استان باشید،افزود:انتظار می‌رود به زودی وسایل حمل و نقل عمومی نیز با استفاده از انرژی برق تردد کنند تا آلودگی‌های زمین و شهرها کمتر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان خاطرنشان کرد: برای ۶ روستای دارای انرژی خورشیدی در مجموع ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو هزینه شده است که برای ۱۹ روستایی که تا پایان امسال ۳۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت توزیع برق استان هزینه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.