×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رشد شایعات در شبکه های اجتماعی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” امروزه شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ،لاین،تانگو،وایبر و اینستاگرام جزو مشهور ترین و پر کاربرد ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شوند و توانسته اند کاربران زیادی را جذب خود کنند.

اما آنچه مشهود است تاثیر این شبکه ها می باشد که بسیاری از جوانان را وادار کرده که وقت خود را ساعت ها در این شبکه ها سپری کنند، اما آیا این افراد تشخیص می دهند که کدام اطلاعات منتشر شده در این فضا صحیح است و کدام یک در حد شایعه؟

جذاب بودن موضوع خبر مخاطب این شبکه ها را از صحیح بودن خبر غافل می کند و باعث رواج پیدا کردن شایعه می شود به طوری که در چند هفته گذشته تعدادی عکس و خبر در این شبکه ها منتشر شد که پس از بررسی های متعدد و پیگیری خبرنگار ما از مراکز انتظامی صحیح بودن این خبر ها تکذیب شد.

برق گرفتگی دختر بچه

شایعه برق گرفتگی دختر بچه سیرجانی توسط شارژر موبایل

همچنین در چند روز گذشته خبر برق گرفتگی دختر بچه سیرجانی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد در این شایعه آمده است که یک دختر بچه سیرجانی با قرار دادن سیم شارژ موبایل در دهان خود دچار برق گرفتگی شده است. اما این خبر با تکذیب مراکز انتظامی در سیرجان رو به رو شد و در بررسی های اولیه مشخص شد که این خبر مربوط به ایران نیست و در کشور عراق اتفاق افتاده است.

پایگاه خبری عصر ایران نوشت: پس از مسابقه فوتبال پرگل، دیدنی و هیجانی ایران و عراق و پیروزی تیم عراقی در ضربات پنالتی، مردم در شهرهای مختلف عراق به خیابان ها ریختند و به نشانه شادی شماری از افراد تیراندازی هوایی کردند. در این تیراندازی ها ۲ نفر کشته و بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند.

برق گرفتگی دختر بچه1

علاوه بر این، انتشار عکس هایی از دو قربانی این شادی ها با واکنش های شدید مردم عراق در شبکه های اجتماعی روبه رو شده است.آنها همچنین این اقدامات را رفتاری غیرمتمدنانه و نادرست توصیف کرده اند، در یکی از این عکس ها که در فیس بوک منتشر شده جوانی دختر کوچکش را در بغل خود گرفته است. این دختر در تیراندازی بی هدف در شادی مردم عراق کشته شد.

در شرح این عکس نوشته شده است: “ریاض الباشا جوان عراقی از منطقه البلدیات بغداد با مشکلات نازایی روبه رو بود تا اینکه پس از صبر طولانی، خداوند به آنها کودکی اعطا کرد اما کودک به سادگی یک گلوله بی هدف به دلیل شادی و جشن فوتبال مُرد. آیا وجدان انسان های عقب افتاده بیدار خواهد شد و از تیراندازی به نشانه شادی دست برخواهند داشت یا نه. اینها افرادی هستند که جشن و شادی را به جنایت بزرگی تبدیل کردند.

حمله کفتار

حادثه حمله کفتار به مردم در سیرجان

خبری که چند هفته گذشته بسیاری از مردم را در شک فرو برد انتشار عکس و خبر حمله کفتار به فردی در یکی از روستاهای تابع هماشهر سیرجان بود که فردی را به شدت مجروح کرده است که در تماس با مرکز اورژانس و نیروی انتظامی این مراکز از رخ دادن این حادثه بی اطلاع بودند اما به گفته برخی از نشریات سیرجان این حادثه اتفاق افتاده است ولی هنوز خبر دقیقی از این حادثه منتشر نشده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.