×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
شروع غنی سازی بالای ۵ درصد حداقل جوابی که می توان به آمریکا داد/ظریف هفته آینده به مجلس توضیح می دهد/تمدید تحریم ها ارثیه ی ننگ برجامانده از اوباما

به گزارش “سیرجان خبر” قانونگذاران مجلس سنای آمریکا با ۹۹ رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال ۱۹۹۶ با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال ۲۰۰۶ تمدید شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشتر تأکید کرده‌اند در صورتی که قانون تحریم‌های ایران اجرایی شود، «قطعاً» نقض برجام صورت گرفته است.

ایشان چهارشنبه هفته گذشته در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر ایران  با اشاره به تمدید قانون تحریم های ده ساله در کنگره امریکا اظهار داشتند: «دولت کنونی آمریکا در قضیه‌ی توافق هسته‌ای تخلف‌های متعددی تا الان انجام داده که تازه‌ ترینش تمدید تحریم ۱۰ساله است.»

بر همین اساس نمایند گان استان کرمان ضمن محکوم کردن اقدام  دولت آمریکا  واکنش خود را نسبت به این مسئله ابراز کردند.

نقض گوشه ای از برجام اولین پله از اقدامات ایران خواهد بود/شروع غنی سازی بالای ۵ درصد حداقل جوابی که می توان به آمریکا داد

احمد حمزه نماینده منتخب مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در رابطه با تمدید تحریم های ده ساله ایران اظهار کرد: سیاسیون ما باید با دقت و ظرافت بیشتری فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش دهند تا بعد از اینکه مسئله به سفارت رسید تازه متوجه نشوند که باید فرمایشات ایشان را روز اول گوش می دادند.

حمزه اظهار کرد: مقام معظم رهبری از همان اول گفتند که به آمریکا هیچ اعتمادی نیست و باید نهایت دقت را کنیم که کلاه سرمان نرود و فریبمان ندهد اما به هردلیلی کار پیش رفت و به این نقطه کنونی رسیدیم و چیزی را که ایشان در روز اول می دیدند الان برخی سیاسیون ما متوجه شدند که همان درست بوده است.

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان تشریح کرد: آمریکا همانطور که نشان داده است با اصل نظام ما مشکل دارد و کشوری است که با موجودیت نظام و مردم ما مشکل دارد  و دلش نمی خواهد در یک نقطه دیگر از جهان قدرتی به لحاظ زیر بنای فلسفی که با او مشکل دارد رشد کند و بتواند الگویی برای مردم جهان شود و در این راستا هر کاری بتواند انجام خواهد داد و پایبند به هیچ عهد، پیمان و اخلاقی نیست.

وی ابراز کرد: آمریکا ابرقدرتی است که هر کاری را در دنیا انجام می دهد و به پیش می رود و تصورش این است که همان برتری را که در تمام نقاط دنیا دارد باید در ایران هم داشته باشد و دستورات او را اجرا کنند و اگر خلاف این باشد آن راهی را که خودش می خواهد انتخاب می کند و پایبند هیچ چیزی هم نخواهد بود.

حمزه بابیان اینکه سیاسیون ایران باید تصمیمی عاقلانه، منطقی و  مطابق با نظر مقام معظم رهبری بگیرند، ادامه داد: نقض گوشه ای از برجام به عنوان پله اول بهترین کاری است که می توان انجام داد وقتی که آمریکا طی مجلس نمایندگان و سنا بدون حتی یک مخالف اینطور متحد و یکپارچه یک حرف را می زنند و یک راه را می روند ما هم باید همین شیوه را در پیش بگیرم.

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در پایان تاکید کرد: بهتر است که برای نشان دادن قاطعیت خودمان محدودیت غنی سازی را برداریم و خود را مقید نکنیم که ۵ درصد غنی سازی کنیم و از همین امروز غنی سازی بالای ۵ درصد را شروع کنیم این حداقل جوابی است که می توانیم به آن ها بدهیم که اگر قرار است آن ها متعهد نباشند هیچ ضرورتی ندارد که ما پایبند باشیم و عهدی را که آن ها دارند نقض می کنند به گفته مقام معظم رهبری ما آن را آتش خواهیم زد و اگر آن ها  قدمی برای نقض برجام بردارند ما هیچ ضرورتی نمی بینیم که به آن پایبند باشیم و با رایزنی هایی که در مجلس صورت می گیرد و راهنمایی های مقام معظم رهبری پاسخ قاطعی به آن ها خواهیم داد.

تمدید تحریم ها نقض عملی برجام / مجلس آماده اقدام متقابل / ظریف هفته آینده به مجلس توضیح می دهد

احمد انارکی محمدی، تمدید تحریم های علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا را نقض عملی برجام دانست و گفت: با توجه به تعهدات در بحث مذاکرات و قضیه برجام قرار بود همزمان تحریم ها برداشته بشود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

وی افزود: شاهد بودیم که تحریم های ده ساله علیه کشورمان با رای اکثریت نمایندگان سنا تصویب شد و اینها قصد دارند که برجام اجرا نشود و نظرشان این است که چند نکته ای که مدنظر دارند در قضیه برجام انجام نگیرد.

انارکی محمدی تصریح کرد: حتی اگر رئیس جمهور آمریکا هم امضا نکند چون با حداکثر رای نمایندگاه تصویب شده می تواند ادامه یابد.

وی بیان داشت: لازم است با سیاست های کلی اصل نظام و خط قرمز هایی که وجود دارد آمادگی لازم برای اقدام متقابل داشته باشیم و قطعا هم اگر این روند ادامه داشته باشد اقداماتی از سوی ما صورت خواهد گرفت و مجلس هم حمایت می کند.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این موضوع نظر دارد و برای مقابله با این حرکت آمریکا نمایندگان پشتیبانی کردند و گروه ها و فراکسیون های مختلف مجلس امضا کردند و اعلام حمایت نمودند.

وی گفت: جریان مذاکرات و برجام شفاف و مشخص انجام شد و قرار بود که تحریم ها برداشته شود و این قضیه نقض شده است.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به نظر رهبر فرزانه انقلاب اگر قرار باشد برجام در نظر گرفته نشود و شاهد عدم رعایت مواد آن باشیم قطعا کشور ما نیز راه دیگری را در پیش میگیرد و مقابله خواهد کرد.

وی از حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: ایشان توضیح خواهند داد و هرانچه که از سوی دستگاه دیپلماسی کشور مان در این باره گفته و نوشته شده را ارائه خواهند داد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین به تعهدات میان امریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: این نقض برجام قطعا اروپا را هم نسبت به تعداتش با آمریکا متزلزل خواهد کرد و یک دوگانگی ایجاد خواهد شد.

تمدید تحریم ها ارثیه ی ننگ برجامانده از اوباما / ۱۴ آذرماه مجلس طرح ممنوعیت خرید کالاهای آمریکایی را تصویب می کند

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بدعهدی آمریکایی ها در تمدید دوباره تحریم ها بر علیه ایران گفت : ملت هوشیار و بیدار ایران اسلامی در خصوص بدعهدی آمریکایی ها شناخت عمیق و درستی دارد و به صورت یکپارچه با انسجام داخلی در برابر همه بدعهدی ها خواهد ایستاد .

وی افزود : خوشبختانه بدعهدی آمریکایی ها برای تمامی دنیا یکباره دیگر در بحث مسائل هسته ای ایران به اثبات رسید و مجلس شورای اسلامی با چشمانی باز کلیه رفتارهای آمریکایی و مجالس آن ها را رصد کرده و فردا پاسخی قاطع به آمریکایی ها در صحن علنی مجلس خواهد داد و طرح ممنوعیت خرید کالاهای آمریکایی تصویب خواهد شد .

این نماینده مجلس با بیان این که مسائل هسته ای ایران دیگر تحریم بردار نیستند ، خاطر نشان کرد : برجام یک اجماع جهانی بوده است و تنها آمریکایی ها نمی توانند در باره آن تصمیم گیری کنند .

حسن پور یادآور شد : رهبر فرزانه انقلاب بارها اعلام کردند که به آمریکایی ها خوش بین نبوده و نیستند و مجلس شورای اسلامی هم به تبعیت از رهبری و مردم خداجوی ایران اسلامی از ابتدا سعی کردند همه تحرکات آمریکایی ها را زیر ذره بین خود داشته باشند و اکنون هم یقین داریم که کشورهای دیگر آمریکا را در بحث تحریم همراهی نخواهند کرد و اگر آمریکایی توجه به مسائل جهانی و پیرامون خود داشته باشند یقینا تحریم جدید را علیه ایران به اجرا نخواهند گذاشت.

وی عنوان کرد : رییس جمهور آمریکا با امضای تمدید تحریم ها علیه ایران لکه ننگی در پرونده سیاسی خود در پایان دوره زمامداری بر آمریکا به جای خواهد گذاشت زیرا این آمریکایی ها بودند که از ابتدا با نامه نگاری خواستار مذاکره هسته ای با ایران بودند و در این مذاکره ایران حقانیت خود را برای جهانیان به اثبات رسانده است .

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت : امروزه تمام دنیا به دنبال ارتباط بیشتر با ایران اسلامی به عنوان باثبات ترین کشور منطقه خاورمیانه هستند زیرا ایران یکی از باسوادترین کشورهای دنیاست که دارای تاثیرگذاری زیادی بر همسایگانش می باشد و مطمئنا آمریکایی ها در این بازی که شروع کرده اند دوباره شکست خواهند خورد و دنیا دیگر به آن ها اعتماد نخواهد کرد.

حسن پور با بیان اینکه اروپایی ها از برخورد آمریکایی ها نگران هستند ، تشریح کرد : اروپایی ها احساس می کنند که آمریکایی ها آن ها را به تمسخر گرفته اند و آن چه در برجام گذشته یک توافق چند جانبه بوده است که تنها بین ایران و آمریکا نیست و به طور خلاصه اگر چنان چه آمریکایی ها دست به تحرک جدیدی بزنند یقینا پشیمان خواهند شد.

وی وظیفه دستگاه دیپلماسی را در برخورد با آمریکایی ها سنگین دانست و ابراز داشت : ظریف و تیم مذاکره کننده بارها اعلام کرده اند که مسائل هسته ای تحریم بردار نیستند و بایستی با تحرک بیشتر سعی در بی اعتبار کردن تحریم های آمریکا کنند و قطعا چنین اتفاقی خواهد افتاد.

این نماینده مجلس تشریح کرد : اما بر اساس آن چه در روز گذشته رصد کرده ایم هم اکنون در کاخ سفید اختلاف نظر های جدی بر سر امضا تمدید تحریم ها توسط اوباما وجود دارد زیرا آن ها هم دارای یکسری تعهدات بین المللی هستند .

حسن پور در پایان اظهار داشت : امضای اوباما در خصوص تمدید تحریم ها باعث اتفاق خاصی در ایران نخواهد شد زیرا ما از گذشته چنین روزهایی را پیش بینی کرده بودیم و مجلس بارها در کمیسیون امنیت ملی این مسائل را به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده گوش زد کرده بود و اکنون مجلس از آمادگی بسیار خوبی برای مقابله مثل با آمریکایی ها برخوردار است .

خلف وعده و پایبند نبودن به پیمان نتیجه اعتماد به آمریکا/تمدید تحریم ها خلاف قوانین بین المللی است

حبیب الله نیکزادی پناه در واکنش به تمدید تحریم ۱۰ ساله ایران توسط آمریکا اظهارداشت: این مشخص است که آمر یکا همیشه خلف وعده می‌کند هیچ‌وقت اعتمادش واقعا اعتمادی نیست که کسی به آن اعتماد کند.

 نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا هرگز به پیمانی که می‌بندد پایبند نیست.

وی افزود:از روزی که آمریکا به قدرت رسیده تا امروز همیشه دشمنی داشته با ملت ایران، من بعد هم دشمنی خواهد داشت با مردم ایران مشکل ندارد، با اسلام مشکل دارد. تلاش می‌کند اسلام ناب محمدی را از بین ببرد. کور خواندند هیچوقت این آرزو برایشان محقق نخواهد شد و این آرزو را به گور خواهند برد.

نیکزادی پناه خاطر نشان کرد:طبیعی است که این اتفاق می‌افتاد در هر صورت خلاف قانون است ،خلاف قوانین بین‌الملل است آشکارا نقض برجام است و محکوم است و همه دنیا آمریکا را محکوم می‌کند و بر خلاف قوانین بین‌الملل دارد عمل می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.