×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
شهباز حسن پور/ اساس ایجاد صندوق توسعه ملی بر حفظ ارز است

shabaz hasan pour namayandeبه گزارش“سیرجان خبر”  شهباز حسن پور در خصوص پیشنهاد دولت برای اختصاص ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ریالی به بخش تولید در سال ۹۲ گفت: اساس صندوق توسعه ملی بر حفظ ارز بوده و هست اما در شرایط فعلی کشور که صنعت دچار بحران شده و اقتصاد مقاومتی را پشت سر می گذاریم و کارخانه های ما به شدت نیاز به نقدینگی دارند ،برخی از دوستان در مجلس و دولت دهم  مطرح می کنند که نیاز است با توجه به موقعیت فعلی تصمیماتی بر اساس وضعیت جاری کشور بگیریم .

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: پیش بینی دوستانی که ارائه دهنده این نظرات این بود که در شرایط فعلی امکان جذب ارز توسط بانک ها نیست ، این ارز در بخش تولید به صورت ریالی به کار گرفته شود.

حسن پور بیگلری در این خصوص تصریح کرد: در لایحه ارائه شده از جانب دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۲ قید شده بود که ۱۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و آب به صورت ریالی اختصاص یابد که این پیشنهاد با توجه به این که بر خلاف قانون برنامه پنجم بود برای تصویب در صحن علنی مجلس نیازمند دو سوم آراء بود که در نهایت نیز مورد موافقت واقع نشده و رد شد.

وی با بیان این که دولت اصرار جدی برای تصویب این پیشنهاد داشت، تاکید کرد:اقتصاد دانان مجلس با این مسئله مخالفت جدی داشته و دارند مطرح می کنند که این  مسئله به شدت پایه پولی را افزایش داده و تورم جدی ایجاد می کند و به همین دلیل نیز باید به طور جدی از این اقدام اجتناب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح  کرد:مجلس تا این لحظه به برداشت از صندوق توسعه ملی در این راستا رای نداده و این پیشنهاد دولت رد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.