×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
شهید علیار شول یکی از تقدس های دفاع مقدس است/ سیره عملی شهداست که در رفتار و سبک زندگی ما تاثیر می گذارد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه ودفاع “سیرجان خبر” اولین کنگره سردار شهید علیار شول و ۲۷ شهید بخش گلستان با حضور گسترده مردم و مسئولین در خواجو شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ماه محرم اظهار داشت: شهید علیار شول که امروز میزبان این محفل باشکوه است یکی از تقدس های دفاع مقدس است.

شمس الدینی گفت: در شهرستان سیرجان گردان ۴۱۶ در دوران دفاع مقدس ۴ فرمانده عزیز خود را تقدیم اسلام کرده است که اولین فرمانده احمد شول مداح اهل بیت است و دومین فرمانده شهید و هم نام با دومین عزیز اهل کساء است.

وی اذعان داشت: شهید علیار شول مصداق بارز تقدس در دفاع مقدس است و نکاتی در زندگی این شهید وجود دارد که برای نسل های آینده پندآموز است.

فرمانده سپاه سیرجان اظهار داشت: هنگام عزیمت سردار شهید علیار شول از خواجوشهر به جبهه؛ وی با خودروی شخصی خود طواف وداع انجام می دهد و امسال توفیق داشتیم برای تک تک سرداران شهدای سیرجان کنگره بگیریم.

در ادامه این مراسم اسماعیل شول برادر سردارشهید علیار شول اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال از شهادت شهدایی که در محضرشان هستیم؛ می گذرد و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتن ارزشمند است و این ارزش ها باید روز به روز بیشتر شود.

وی گفت: سیره عملی شهدا است که در رفتار و سبک زندگی ما تاثیر می گذارد، همان گونه که ما از عزاداری سیدالشهدا درس می گیریم  و در عمکلرد زندگی ما تاثیر می گذارد.

شول با اشاره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اذعان داشت: باید یاد و خاطره شهدا تبدیل به دغدغه زمان ما بشود و الگوی زندگی ائمه اطهار را در زندگی پیدا کنیم و ما نباید از یاد و خاطره شهدا استفاده شخصی بکنیم و نردبانی برای خودمان درست کنیم.

وی اظهار داشت: شهدا اینگونه نبودند که با تشریفات کار کنند و نامشان همه جا برده بشود، در دوران دفاع مقدس ارزش ها در رفتارها بروز می کرد و رزمندگان و شهدا با اخلاص و برای رضای خدا کار می کردند.

شول با اشاره به از خودگذشتگی شهدا در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یک روز هم بدون از خودگذشتگی و رشادت رزمندگان دوام نمی آورد و کارها با از خودگذشتگی و رضای خدا صورت می پذیرفت و باید گفت شهادت یک امتحان و آزمون سخت است و اتفاقی نیست، باید از آن عبور کرد.

لازم بذکر است برادر سردار شهید علیار شهید در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی از رشادت های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس پرداخت.

حجت الاسلام حسین کارگر، راوی دفاع مقدس در ادامه گفت: وقتی کسی به معرکه جهاد می رود؛ بالاترین مرتبه زمانی است که انسان به شهادت می رسد و این سرزمین مزین به جوانان پاک و الهی است.

وی اظهار داشت: دشمنان فکر می کنند جوانان ما از مرگ می ترسند ولی آنان مرگ را به بازی گرفتند و تمام فکر و ذهنشان به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و گوش به فرمان ولی امر مسلمین است.

کارگر با اشاره به عظمت شهدای این مرز و بوم تصریح کرد: امثال شهیدان شوشتری و سردار همدانی جنسشان زمینی نبود، شهید همدانی دو روز قبل از شهادت به مجلس نامه داد که مبادا قلب مقام معظم رهبری را بدرد بیاورید و ذره ای در اراده خود شک نکرد و امروز این امنیت یک امر اتفاقی نیست.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام ۴۰ سال خودسازی کرد و ۲۳ سال جامعه سازی و این شهدای بزرگوار نیز بچه هایشان را با خودسازی بار آوردند. رزمندگان ما در جبهه های نبرد با تکفیری ها سر مرگ باهم دعوا دارند و قلب شان با هم پیوند دارد و امروز اقتدار و امنیت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را شاهد هستیم .

حجت الاسلام حسین کارگر خاطرنشان کرد: سردار الله دادی، زمانی که در سوریه بود نظریه هایی داد که الان به نتیجه رسید و اگر سوریه توازنش به هم خورد و پیروزی هایی نصیب رزمندگان اسلام شد از برکت وجود سرداران شهید الله دادی و همدانی است.

وی در پایان گفت: امروز دشمن با همه توان در جنگ نرم شرکت کرده است و راه های تقویت ایثار و شهادت این است که باورها و اعتقادات فرزندانمان را بالا ببریم و بیشتر به معنویات بپردازیم و مساجد را از جوانان مملو کنیم؛ شهدا را به مردم معرفی کنیم و نگذاریم یاد و خاطره شهدا خاموش شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.