×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
شهید نصیری؛اولین فرماندار سیرجان و تنها شهید کرمانی هفتم تیر

به گزارش سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” روز یکشنبه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ یکی از جلسات هفتگی حزب جمهوری در دفتر مرکزی این حزب واقع در سرچشمه تهران با حضور جمعی از اعضای حزب، نمایندگان مجلس و وزرای دولت برگزار شد که شهید نصیری لاری یکی از شرکت کنندگان در این جلسه بود.

ساعت ۲۱ درحالی که دکتر بهشتی در حال سخنرانی بود،دو بمب بسیار قوی در محل سخنرانی منفجر می شود که سقف بتونی دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار بمب به کلی فرو می ریزد و ده‌ها نفر زیر آوار مدفون می شوند.


شهید مهدی نصیری که در آن زمان نمایندگی مردم لارستان را بر عهده داشت از جمله افرادی بود که در زیر آوارهای دفتر حزب جمهوری مدفون شده بود او در آن جلسه به نمایندگی از مردم لارستان شرکت کرده بود،نصیری لاری در زمان حکومت رضا خان در ارزوئیه بافت متولد شد که پس از مدتی پدر وی بعنوان روحانی به سیرجان اعزام شد او در سن دوازده سالگی و پس از فوت پدر به جهت فراگیری علم به شیراز عزیمت کرد.

نصیری لاری در دوران مبارزاتی قبل از انقلاب نقش موثری ایفا کرد و در آن زمان با فعالیت های خود برخی از تبلیغات های رژیم منحوس پهلوی را خنثی ساخت و به همین دلیل به جیرفت تبعید شد او در سال ۱۳۵۵ پس از بازگشت از تبعید با تشکیل جلسات خانگی در مساجد سیرجان به فعالیت های انقلابی مشغول شد.


پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهید نصیری لاری به مدت یکسال بعنوان فرماندار سیرجان مشغول خدمت شد و نام خود را بعنوان اولین فرماندار این شهر به ثبت رساند او پس از این در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای حداکثری نماینده مردم لارستان شد و از اعضای حزب جمهوری و عضو کمیسیون امور اقتصادی و دارایی مجلس نیز محسوب می شد.

شهید مهدی نصیری لاری در شامگاه هفتم تیر با انفجار بمب توسط منافقین کوردل در محل حزب دفتر جمهوری در کنار دیگر شهدا به لقاء الله پیوست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.