×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
صبر و استقامت مردم ایران مانع از به وجود آمدن وال استریتی دیگر

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به صحبت های روز گذشته روحانی در جمع مردم قزوین گفت: در اینکه کشور به لحاظ سیاسی در آرامش و ثبات بوده است تردیدی نیست اما این آرامش و ثبات مرهون تلاش جان نثارانه مدافعین حرم در سوریه و حافظان امنیت کشور در هوا، دریا و زمین از سوی ارتش، سپاه و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور بوده است که توانسته اند با ده ها عملیات توطئه تروریست های مختلفی را خنثی کنند بنابراین اگر امنیت، ثبات و آرامشی در کشور است مرهون تلاش های نیروهای اطلاعاتی امنیتی و نظامی  کشور است.

ترقی در رابطه با FATF و این نوع قراردادهایی که دغدغه و نگرانی که مردم، مجلس ونخبگان سیاسی کشور در این خصوص دارند، عنوان کرد: دولت بر خلاف قوانین و مقررات مصوب مجلس پای تعهداتی را امضا می کند که این ها در آینده برای کشور مشکلات عدیدهای را پدید می آورد و موجب وابستگی کشور به بیگانگان و از بین رفتن استقلال کشور به بهانه همکاری و ارتباط با جهان می شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تشریح کرد: این تفکر که ماباید همراه با جهان، سیاست ها و تعهدات جهانی باشیم تا پیشرفت کنیم، تفکری غربی، استکباری و الهام گرفته از غرب و نظام سلطه است که متاسفانه بعضی از نمایندگان در جلسه بررسی FATF  این را مطرح کردند و دولت هم همین سیاست را دنبال می کند در حالی که پیشرفت  کشورمان در سه دهه گذشته مرهون استقلال و عدم وابستگی به این نوع تعهدات بین المللی بوده است.

وی افزود: زیر بنا وزیر ساخت تعهدات بین المللی راغربی ها گذاشتند و مبنای این تعهدات هم وابسته کردن و پیشرفت کشورها به اجازه  و خواست استکبار جهانی و قدرت های سلطه گر جهانی است، بنابراین تن دادن به این قراردادها بدون رعایت سیاست ها و اصول انقلاب اسلامی خیانت به کشور تلقی می شود.

ترقی در ادامه با اشاره به این که وزیر اقتصاد هم برخلاف قوانین و مقررات مصوب کشور پای این قرارداد را امضا کرد، تصریح کرد: این مسئله مورد قبول نظام جمهوری اسلامی نیست و هر چیزی که خارج از قوانین مصوب باشد حتی اگر امضا هم شده باشد، قابلیت  اجرایی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: دولت متاسفانه به جای اینکه بخاطر اشتباهش از ملت عذر خواهی کند اما بخاطر اینکه وجهه خودش را در عرصه بین المللی برای غربی ها حفظ کند، تن به اقرار به اعتراف علنی نسبت به این مسئله نمی دهد.

وی در ادامه یادآور شد: مردم با این نوع قراردادهایی که زمینه وابستگی کشور را فراهم می کنند و استقلال ملی، عزت  و سیاست های کلان کشور ما را در رابطه با حمایت از جنبش های آزادی بخش و نیروی مقاومت زیر سوال می برد، شدیدا مخالف هستند و اجازه نخواهند داد این نوع قرار دادها به ثمر برسند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه توضیح داد: متاسفانه دولت شناختی نسبت به دغدغه های مردم ندارد و به دنبال برطرف کردن دغدغه های مردم نیست.

ترقی افزود: مردم ایران محجوب هستند و برای مطالبات خودشان صبر و مقاومت از خودشان نشان می دهند وهمین مسئله موجب شده است تا دولت از انباشت این مشکلات و گرفتاری ها برای مردم بی خبر باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یاداور شد:امروز بیکاری به سطح بسیار بالایی رسیده است و بسیاری از جوانان قادر به ازدواج نیستند و از وام های اشتغال نمی توانند استفاده کنند، این دغدغه ها را دولت  چون نمی شناسد و از طرفی مردم کاملا با صبر و استقامت این مشکلات را تحمل می کنند، تصور بر این می رود که کشور بی دغدغه اداره شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه اذعان کرد: به نظر نمی رسد کشور اداره شده باشد بلکه این مردم هستند که مشکلات را تحمل می کنند وهمه این ها را به پای اسلام، نظام و انقلاب می گذارند و در واقع از بازخواست مسئولین پرهیز می کنند در حالی که اگر  متانت مردم نبود قطعا ما نمی توانستیم کشور را بدون دغدغه اداره کنیم.

ترقی در پایان خاطر نشان کرد: باید در نگاه دولت به مشکلات مردم تغییر جدی ایجاد شود و تصور نکنند اگر مردم در رابطه با مشکلاتی چون بیکاری، رکود و فلج شدن فعالیت های اقتصادیشان صبر می کنند اینها دائمی است، بلکه ممکن است روزی به بحران منجر شود،  همانطور که مقام معظم رهبری  هشدار دادند که جوری عمل نکنید که یک وال استریت هم در ایران به وجود بایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.