×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
صدور کارت هوشمند ملی از بهمن/ شناسنامه‌های مکانیزه جدید غیرقابل جعل

kart  hoshmand shenasnameبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ایسنا،دکتر ناظمی اردکانی معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور در بازدید دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در گزارشی گفت: تعدادی بیمارستان، آرامستان و دفاتر ازدواج و طلاق بصورت آنلاین به پایگاه متصل هستند و آمار وقایع چهارگانه حیاتی بصورت آنلاین دریافت و برای برنامه‌ریزی در اختیار مسئولین قرار می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه شناسنامه‌های مکانیزه جدید دارای امنیت بالاییست و قابلیت جعل آن از بین رفته است، تاکید کرد: این شناسنامه‌ها مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور صادر می‌شوند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور همچنین در بازدید معاون رییس جمهور از سامانه صدور کارت هوشمند ملی گفت: سازمان ثبت احوال شرایط را برای ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی آماده کرده است و با توجه به کاریردهای متعدد این کارت و تاثیرات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن بایستی شرایط کاربردی کردن آن در تمام دستگاه‌ها فراهم شود.

دکتر ناظمی اردکانی اظهار کرد: از بهمن ماه سال جاری صدور کارت ملی فعلی متوقف و برای متقاضیان کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ضمن تقدیر از پیشرفت‌های حاصل شده در امور سازمان ثبت احوال، آمادگی این معاونت را برای تامین هزینه و کمک در تسریع تامین امکانات لازم اعلام کرد.

دکتر نوبخت همچنین قول مساعد داد تا حمایت از کارت هوشمند ملی را در اعتبارات آینده بیشتر مورد توجه قرار دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.