×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
طرح جدید «شفافیت دریافتی مدیران» تهیه و تقدیم هیئت رئیسه می‌شود

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از راه دانا،ناصر موسوی لارگانی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص دلایل نمایندگان برای رد طرح شفافیت دریافتی مدیران اظهار داشت: به دنبال رد طرح شفافیت دریافتی مدیران از سوی مجلس به دلیل مخالفت برخی از نمایندگان، طرح دیگری از سوی نمایندگان در این خصوص تهیه و امضا شد.

وی با بیان اینکه طرح جدید شفافیت دریافتی مدیران و استرداد دریافتی های مازاد آنها هفته آینده تحویل هیءت رئیس مجلس می شود عنوان کرد: امیدواریم این طرح در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دلیل اصلی اینکه این طرح دو روز گذشته در مجلس رد شد، پیچیده شدن موضوعات مختلف با هم بود؛ برخی به خاطر اینکه این طرح باید در کمیسیون اجتماعی مطرح می شده است نه کمیسیون اصل نود، به این طرح رای ندادند و همین موضوع باعث شد توجه نمایندگان به سمتی به جز طرح برود.

موسوی لارگانی ضمن اشاره به برخی از برنامه های مجلس درباره فیش های نجومی اذعان داشت: به شخصه برنامه های مجلس برای بحث فیش های نجومی را نپسندیده و با آنها موافق نیستم؛ همین موضوع باعث گلایه مندی قوه قضائیه از مجلس برای فیش های نجومی شده است.

وی با انتقاد از اینکه هنوز گزارش هایی که توسط مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون اصل نود تهیه شده، به عنوان یک گزارش و اعلام جرم به قوه قضائیه ارسال نشده است تصریح کرد: اقدامات مجلس در خصوص فیش های نجومی خیلی جدی و دقیق نبوده است؛ برخی به دلیل همین مباحث به طرح شفافیت دریافتی مدیران رای ندادند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: برخی از نمایندگان نیز روی جزئیات این طرح اعتراض داشتند به عنوان مثال آنها روی مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتراض داشته چرا که مشخص نبود این مبلغ از کجا به دست آمده و به چه دلیلی این مبلغ را باید حداکثر حقوق حساب کنند.

موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه طرحی که روز گذشته امضا شد به زودی تقدیم هیأت رئیسه مجلس می شود خاطر نشان کرد: برخی از این افراد متخلف بوده و باید پول هایی که از بیت المال گرفته اند را پس بدهند؛ بدون هیچ تعللی باید این کار صورت می گرفت.

وی ضمن بیان این نکته که در طرح جدید سقف حقوق مدیران از ۲۰ میلیون به ۱۲ میلیون کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر نسبت به حقوق های نجومی اعتراض خود را بیان کردند و تأکیدات زیادی روی رسیدگی به این موضوع داشتند که باید برای مسئولان به منزله یک حکم حکومتی تلقی می شد اما مسئولین اعم از دولت و مجلس به این نکته توجه کمتری داشتند؛ باید این طرح در مجلس با سه فوریت تصویب می شد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در طول ۷ ماه گذشته دولت تنها ۱۳ نفر را به عنوان نجومی بگیر معرفی کرده است که این افراد اگرچه از سمت فعلی خود برکنار شده اند اما در جای دیگر در حال کار کردن هستند و حتی برخی ازآنها مبالغ اضافه را پس نداده اند.

موسوی لارگانی با انتقاد از دفاع برخی از مسئولان دولتی از نجومی بگیران اذعان داشت: رهبری بارها اعلام کردند که این افراد تخلف کرده اند و باید با آنها برخورد کرد اما اکنون آنها مورد دفاع دولت قرار می گیرند؛ اگرچه در ابتدا بیان می شد که ۹۰۰ نفر در کشور وجود دارند که حقوق نجومی دریافت می کنند اما دولت به مرور این تعداد را کاهش داده و اکنون مدعی می شود تنها ۱۳ نجومی بگیر در کشور وجود دارد؛ دیوان محاسبات هم اعلام کرد بالغ بر ۳۰۰ نفر نجومی بگیر در کشور وجود دارد؛ هرچند با هیچ کدام از آنها برخوردی صورت نگرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.