×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
طرح همیاران آب یک حرکت اساسی است/در بحث مبارزه با آفات باید از روش بیولوژیکی استفاده شود

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” محمود حجتی،وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یکروزه خود به سیرجان از مجتمع فرآوری پسته جلال آباد، سیستم های آبیاری تحت فشار و کارخانه تولید آنتی بیوتیک بازدید کرد.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در جمع خبرنگاران گفت: طرح همیاران آب یک حرکت بسیاری اساسی است که از سوی استاندار کرمان انجام شده است که باید این ایده را نیز در استانهای دیگر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید برای حفظ منابع آبی کشور کمک کنیم افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان سیرجان کار بسیار مفیدی است که صورت پذیرفته است و کشاورزان دیگر نیز باید در خصوص صرفه جویی آب مصرفی در مزارع و باغات خود نیز کمک کنند.

وی بیان کرد: آب گوهر گرانی است که باید از این سرمایه ارزشمند استفاده کنیم و با همکاری کشاورزان مشکلات کمبود آب را نیز حل کنیم.

حجتی ادامه داد: در بحث مبارزه با آفات بجای مبارزه شیمیایی باید از روش بیولوژیکی استفاده شود که این طرح نیز از حمایت های دولت برخوردار است.

محمود حجتی با اشاره به صندوق تسهیلات کشاورزی گفت: این صندوق که نیمی از آن متعلق به بخش خصوصی و نیمی از آن نیز از بخش دولتی است که ۱۰۰ شعبه از آن در سراسر کشور راه اندازی شده است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مجتمع فرآوری پسته جلال آباد سیرجان گفت: منابع آبی کشور امروزه کاهش نیافته بلکه استفاده از آن افزایش یافته است که دغدغه اصلی امروز ما چگونگی استفاده از منابع آبی است.

وی عنوان کرد: استان کرمان بویژه شهرستان سیرجان بعنوان شهرهای پیشرو در زمینه استفاده از منابع پایه به حساب می آید.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: باید در روش های کشت و برداشت و همچنین شیوه باغداری از روش های نوین استفاده کنیم و دولت نیز در این زمینه شتاب بسیار خوبی به خود گرفته است.

حجتی نقش مجموعه جلال آباد را در صادارات پسته قابل توجه دانست و افزود: این مجتمع فرآوری پسته نقش بسیار خوبی در بازار داشته است که ما بدنبال توسعه پسته ایران در جهان هستیم که رکورد صادارات ما رشد قابل توجهی داشته است.

وی عنون کرد:اجرای طرح آبیاری تحت فشار زیر سطحی در ۶۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سیرجان کار قابل تقدیری است که امیدواریم آن را نیز در سراسر کشور اجرایی کنیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.