×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” ده سیستم عظیم متروی جهان به لحاظ وسعت و تعداد ایستگاه ها ارائه شده که در ادامه می آید.


۱٫ مترو شهرنیویورک ،ایالات متحده آمریکا – ۴۲۱ ایستگاه – مترو معروفNYC دارای بیشترین تعداد ایستگاه در جهان است. درسال ۱۹۰۴ افتتاح شده است و یکی از قدیمی ترین متروهای جهان و در واقع چهارمین متروی قدیمی جهان است. مترو نیویورک طول کلی ۳۷۳ کیلومتر (۲۳۲ مایل) دارد و سالانه ۱٫۷بیلیون نفر را جابجا می کند.


۲٫ مترو پاریس، در فرانسه ۳۰۳ ایستگاه دارد. مترو پاریس در سال ۱۹۰۰ افتتاح شد. پنجمین سیستم مترو قدیمی درجهان است. بیش از ۲۱۴ کیلومتر (۱۳۳ مایل) طول دارد و در سال بیش از ۱٫۵ بیلیون نفر را جابجا می کند.


۳٫ مترو مادرید در اسپانیا  ۳۰۰ ایستگاه دارد. این مترو تقریبا به همان تعداد از ایستگاههای پاریس و حتی طول بزرگتر – ۲۹۳ کیلومتر (۱۸۲ مایل) را داراست. مترو مادرید برای اولین بار در سال ۱۹۱۹ افتتاح شد. ۵۰۰ میلیون مسافر را در هرسال جابجا می کند.


۴٫ مترو سئول در کره جنوبی ۲۹۶ ایستگاه دارد. مترو سئول بسیار دیرتر از سیستم های قبلی در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد. ۳۲۷٫۰ کیلومتر (۲۰۳٫۲ مایل) طول دارد و در سال ۲٫۵ میلیارد نفر را جابجا می کند!


۵٫ مترو لندن ۲۷۰ ایستگاه دارد. مترو معروف لندن برای اولین بار به عنوان یک “راه آهن زیرزمینی” درسال ۱۸۶۳ افتتاح شد. این اولین سیستم مترو در جهان است. ۴۰۲ کیلومتر (۲۵۰ مایل) و توان جابجایی بیش از ۱٫۲ میلیارد نفر در سال را دارد.


۶٫ مترو شانگهای در چین ۲۶۳ ایستگاه دارد. مترو شانگهای به دلیل تعداد ایستگاه در رتبه ششم است اما طولانی ترین طول مترو درجهان با۵۳۸ کیلومتر (۳۳۴ مایل) طول است. درسال ۱۹۹۳ افتتاح شد، مترو شانگهای نیز یکی از شلوغ ترین مترو ها در جهان با بیش از  ۲٫۵ میلیارد جابجایی در هر سال است.


۷٫ مترو پکن در چین هم ۲۳۲ ایستگاه دارد. مترو  پکن شلوغترین سیستم مترو درجهان بابیش از ۳٫۲ میلیارد کاربر در هر سال است.


۸٫ مترو مکزیکوسیتی در مکزیک با ۱۹۵ ایستگاه و گسترش بیش از ۲۲۶٫۵ کیلومتری (۱۴۰٫۷ مایل) و ارائه خدمات به ۱٫۶ میلیارد مسافر در سال در رتبه هشتم است.


۹٫ مترو مسکو در روسیه با ۱۹۴ ایستگاه در سال ۱۹۳۴ افتتاح شد و  ۳۲۵٫۴ کیلومتر (۲۰۲٫۲ مایل)طول دارد که تقریبا به ۲٫۵ میلیارد نفر در هر سال ارائه خدمات می کند. مترو در روسیه به عنوان “کاخ زیر زمینی” شناخته شده است. ساختارهای زیبای زیرزمینی بادقت طراحی شده است با تصاویر بر روی دیوار، لوستر آویز از سقف و بسیاری از آثار هنری دیگر. به خاطر همین ایستگاه مترو مسکو یک جاذبه توریستی بزرگ دارد. برخی از ایستگاه های این مترو زیباترین ایستگاه های مترو در جهان محسوب می شوند.


۱۰٫ مترو توکیو در ژاپن با ۱۷۹ ایستگاه و طول ترکیبی بیش از ۱۹۵٫۱ کیلومتر (۱۲۱٫۲ مایل) گسترش یافته است. مترو توکیو هر سال ۲٫۳ میلیارد نفر را جابجا می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.