×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، اسمیت در گزارش جدید خود به آمار گلزنی وین رونی در بازیهای ملی اشاره کرده و اینکه مهاجم منچستر یونایتد موفق شده در ۱۰۷ بازی با پیراهن تیم ملی انگلیس، ۵۰ گل به ثمر برساند. رونی به زودی می تواند رکورد تعداد بیشترین بازی در تیم ملی انگلیس را از آن خود کند و دیوید بکام با ۱۱۵ بازی ملی و پیتر شیلتون با ۱۲۵ بازی ملی را پشت سر بگذارد.

رکورد دیگری که رونی قطعا دوست دارد آن را به نام خود ثبت کند رکورد بهترین گلزن بازیهای ملی در اروپاست. این رکورد در حال حاضر به فرانس پوشکاش اختصاص دارد که ۸۴ گل ملی به ثمر رسانده و میروسلاو کلوزه هم در ۱۳۷ بازی ملی، ۷۱ گل زده است. از طرف دیگر رابی کین ایرلندی هم ۶۷ گل در ۱۴۲ بازی به ثمر رسانده است.

از اینجا به بعد گزارش huffingtonpost جالب می شود چرا که علی دایی هم وارد ماجرا می شود. اسمیت در ادامه مطلب خود به این نکته اشاره کرده که رونی برای رسیدن به رکورد یک بازیکن کار بسیار سختی دارد و آن کسی نیست جز علی دایی که بهترین گلزن بازیهای ملی دنیا محسوب می شود و در ۱۴۹ بازی توانسته ۱۰۹ گل به ثمر برساند. رکورد گلزنی دایی عجیب و تا حدودی ترسناک است چرا که مهاجم سابق بایرن مونیخ، در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ توانسته بیشتر از تعداد بازیهای ملی اش در آن سال، گل بزند. او در سال ۹۶، در ۱۸ بازی ۲۲ گل زد و سال ۲۰۰۰ هم ۲۰ گل در ۱۹ بازی به ثمر رساند. البته قدرت تیم های آسیایی اصلا به پای حریفان اروپایی تیم ملی انگلیس نمی رسد. دایی اولین بار موفق شد جلوی چین تایپه دو بار گلزنی کند و رکورد پوشکاش را در بازی مقابل لبنان شکست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.