×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
عنصر موفقیت در توسعه کشور همدلی و وحدت مسئولان است

“سیرجان خبر”: رهبر معظم انقلاب در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ ضمن تبریک سال جدید بر ملت ایران اسلامی این سال را به نام “دولت و ملت،همدلی و همزبانی نامگذاری کردند” بر همگان روشن است که رهبری معظم هر ساله با تدبیر خاصی سال را نام گذاری می کنند و افق آینده کشور را در تحقق آن شعار می دانند.

سنت نام گذاری سال ها در کشور با خلاقیت رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۷۸ به عنوان سال امام خمینی(ره) پایه گذاری شد این خلاقیت نام گذاری از سال ۸۲ با نام “نهضت خدمت گذاری” قوت بسیار خوبی گرفت و توانست جدیت خود را نشان دهد.

یکی از مهم ترین عناصر موفقیت در همه زمینه های توسعه یک کشور همدلی و وحدت مسئولان و مردم است که باعث می شود منافع ملی بر منافع شخصی ارجعیت پیدا کند و همه مردم با یک هدف برای توسعه کشور گام بردارند که رهبر معظم انقلاب در نام گذاری شعار سال به آن اشاره کرده است که مشابه این نام گذاری رهبری در سال های ۸۲،۸۴،۸۶ با نام های “نهضت خدمتگذاری”همبستگی ملی و مشارکت عمومی”اتحاد ملی و انسجام اسلامی” را نیز می توان به خوبی مشاهده کرد.

امسال سال انتخابات است و بی شک این نام گذاری بر وحدت احزاب در عرصه سیاسی انتخابات ۹۴ تاکید کرده است این دید باز رهبر در نامگذاری سال مبنی بر وحدت احزاب است که در شرایط بین المللی جمهوری اسلامی ایران که همه فشارها بر روی آن است و احزاب نباید با تفرقه افکنی باعث شوند که منافع کشور به خطر بیافتد. سال ۱۳۹۴ سرنوشت سیاسی مجلس را رقم می زند و این یعنی نامزدها تنها با هدف خدمت برای مردم به صحنه بیایند و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دهند.

فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب همیشه دو سویه است ایشان در نام گذاری امسال همدلی و همزبانی مردم با دولت و دولت با مردم را خواستار شدند و این بدین معنی است که دولت نیز باید همدل مردم باشد و خواسته های مردم را در اولیت قرار دهد، بهبود بخشی زندگی معیشتی و اقتصاد مردم از جمله خواسته های ملت از دولت در سال ۹۴ است که باید محقق شود همچنین از این نامگذاری یک پیام دیگر می توان حصول کرد و آن این است که دولت در عرصه دیپلماسی جدای از زبان مردم حرکت نکند.
یادداشت:محمد بداغی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.