×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، “ابوسیاف،” روحانی سلفی اردنی الاصل، از رهبران داعش بود که در عملیات نظامی این گروه تروریستی دست داشت. او همچنین مسئولیت تجارت غیرقانونی نفت و گاز و دیگر امور مالی این گروه را برعهده داشت. ابوسیاف ۱۵ مه ۲۰۱۵ (۲۶ اردیبهشت ۹۴) در حمله ائتلاف آمریکایی به هلاکت رسید.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-داعش
برده جنسی ابوسیاف که دختری نوجوان از فرقه ایزدی بود به شرح چگونگی کشته شدن وی پرداخت و گفت: حمله آمریکایی‌ها بامداد ۱۶ مه صورت گرفت و ابوسیاف در منزل مسکونی‌اش واقع در دیرالزور غافلگیر شد. ۱۵ نفر از سربازان آمریکایی به داخل خانه هجوم آوردند و با شلیک ۲ گلوله به سینه ابوسیاف او را از پا درآوردند.
دختر ایزدی در ادامه افزود: “ام سیاف،” همسر “ابو سیاف” از ترس بازداشت شدن به دست نیروهای آمریکایی سعی کرد فریبکاری کرده و خود را یک برده جنسی معرفی کند؛ اما نقشه زیرکانه وی با شکست مواجه شد و سربازان آمریکایی متوجه دروغ او شدند.
dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-داعش۱
عملیات به هلاکت رساندن ابوسیاف به وسیله نیروهای ویژه “دلتا” از آمریکا و SAS از انگلیس دو بار لغو شد و در نهایت سومین عملیات با موفقیت به انجام رسید. در نوبت اول اطلاعات موقعیت مکانی ابوسیاف دچار اشکالاتی بود و در مورد دوم شرایط بد آب و هوایی عملیات را لغو کرد. عملیات کشتن ابوسیاف از حمله هوایی آغاز شد و سپس نیروهای زمینی ائتلاف برای پاکسازی خانه از حضور دیگر تروریست‌های داعش و دستگیری نزدیکان ابوسیاف وارد عمل شدند.
 ابوسیاف در تامین منابع مالی داعش از طریق فروش غیرقانونی نفت و گاز نقش جدی ایفا می‌کرد. ظاهرا همسر ابوسیاف نقش بسیار مهمی در فعالیتهای تروریستی داعش ایفا می کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.