×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ماه مبارک رمضان ماه رسیدن به کرامات و فضائل اخلاقی و عملی است

به گزارش”سیرجان خبر”گردهمایی طلاب ، روحانیان و مبلغان دینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سیرجان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان در این گردهمایی ماه مبارک رمضان را ماه رسیدن به کرامات و فضائل اخلاقی و عملی دانست وگفت: اصل روزه داری انسان‌سازی و غنیمت شمردن ماه مبارک است وهمگان باید از فرصتهای ارزشمند این ماه مبارک برای خودسازی و کسب فیض بهره گیرند.

طلاب وروحانیان درپاسخگویی به جوانان با علم و آگاهی عمل کنند حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی با اشاره به تمدن اسلامی و جهانی ایران گفت: با مطالعه تاریخ و شناخت عمیق از شخصیت‌های بزرگ دینی و علمی در ایران به این نتیجه می رسیم که این افرادبا از خودگذشتگی وتحمل زجرها و شکنجه‌های برای حفظ اسلام کوشیدند و حضرت امام خمینی (ره) و خیلی از بزرگان نمونه بارزی هستند که در مقابل ظلم و ستم استکبار و طاغوت ایستادند تا امروز جایگاه حکومت اسلامی مستحکم باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگیهای طلاب علوم دینی گفت: ایدئولوژی وابسته به جهان‌بینی است و باید ایدئولوژی را به‌گونه‌ای شناخت تا بتوان با نسل جوان کار کرد،زیرا ارتباط با نسل جوان اولویت و ضرورت دارد درپاسخگویی به جوانان با علم و آگاهی عمل کنیم تا دچار تزلزل و سردرگمی نشوند.

وی با تاکید بر تاثیر اخلاص طلاب و روحانیون در جامعه افزود: کار دشمن تفرقه و اختلاف افکنی است و نقش طلاب و روحانیون در مساجد و جامعه، گرفتن این توطئه و سلاح دشمن است .

امام جمعه سیرجان هم در سخنانی با اشاره به اعزام بیش از ۲۰۰ روحانی ومبلغ از حوزه‌های علمیه مشهد و قم به سیرجان در ماه مبارک رمضان افزود : این روحانیان با حضور در مساجد و تکایا و روستاها برای تبیین معارف دینی و بصیرت افزایی مردم تلاش می کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی از اجرای مسابقه خطبه‌های نهج‌البلاغه در مساجد شهرستان سیرجان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۶ هزار نفر از جوانان و مردم در این مسابقه شرکت کردند و ۶ هزار جزوه از برگزیده خطبه‌های نهج‌البلاغه چاپ شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.