×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
ما برای همیشه با آمریکا دشمن می مانیم

به گزارش“سیرجان خبر” دکتر محمد ودودحیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، روز گذشته در جمع دانشجویان بسیجی در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار داشت: ما برای همیشه با آمریکا دشمن می مانیم چرا که ما آمریکا را نماد ظلمت در مقابل نور می دانیم.

وی افزود: هدف از تشکیل کار گروه ها این است که به یک معرفت صحیح و برداشت درست برسیم که محبتی ایجاد کند بر پایه شناخت و معرفتی که ایجاد شده است. باید به دنبال این باشیم که با تشکیل این کلاس ها و گردهمایی ها به یک هدف مشخص برسیم و متاسفانه خیلی از گردهمایی هایی که تشکیل می شود اینگونه نیستند. خروجی جلسات بصیرت اندیشی باید دانشجو را برای رویارویی با مسائل عظیم آماده کند. اگر سطوح این حضور ها را در سطح نازل در نظر بگیریم آن اوجی که می خواهیم را نمی توانیم بگیریم. چه ضرورتی باعث می شود که امام چهار پنج ماه بعد از پایان جنگ دستور تشکیل بسیج دانشجویی را می دهد؟ معلوم می شود که با یک نگاه بلند دنبال این بودند که جوان دانشجوی بسیجی ما در سطحی قرار بگیرد که امام تعیین کرده است.
ودودحیدری گفت: خروجی این جلسات باید باعث ایجاد پویایی و تحرک برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی و دانشگاهی شود. اگر اینگونه عمل کردیم درست کار کردیم. خروجی این جلسات باید شعار مرگ بر آمریکا باشد، همانطور که مستحضر هستید چند ماهی است که در گیر این هستیم که به این شعار خدشه وارد شده است. ما بحث مقابله با آمریکا را به عنوان یک شعار اصولی و اساسی انقلاب مطرح کردیم ما قصد مبارزه با یک منطقه جغرافیایی با سابقه سیصد چهارصد ساله را نداریم. مقام معظم رهبری اشاره ای به کتاب ریشه ها داشتند که درباره ظلم و جنایت آمریکایی ها در دویست سال گذشته نسبت به سیاه پوستان مقیم نوشته شده است. من فکر می کنم که این کتاب برای معرفی جنایات آمریکا و زجری که سیاه پوستان در تاریخ متحمل شدند کافی است.
حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در صحبت های رئیس جمهور محترم مطرح می شود که قرار نیست تا ابد با آمریکا در دشمنی باشیم، که اینگونه نیست و ما می گوییم که قرار است برای همیشه با آمریکا دشمن بمانیم چرا که ما آمریکا را نماد ظلمت در مقابل نور و نماد حرکتی می دانیم که در تقابل با حرکت انبیا الهی است. خروجی این جلسات باید به این مسیر سوق داده شود. اگر اینگونه شد نشان می دهد که فضا را شناخته ایم. باید دانست که اگر ما نباشیم و کنار بکشیم این بار زمین نمی ماند و جریان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: بنده امیدوارم که همین نسل حاضر زوال شیطان بزرگ را ببینند چرا که شواهد آن در جهان مشهود است مثل وقع انقلاب اسلامی که یکی از بارقه های زوال آمریکا بود. این انقلاب در ایرانی شکل گرفت که در دهه ۵۰ افتخار ایران این بود در پازل آمریکا بازی کنیم شاهد مثال هم لشگر کشی ارتش ایران به زفار برای مبارزه با شورشیان عمان.
وی همچنین گفت: در عین حال که در این ۳۵ سال همه جور منازعات به کشور ما تحمیل شد از جمله ۸ سال دوره سازندگی که ما را از نظر فرهنگی عقب انداخت و ۸ سال دوره اصلاحات که بر روی مبانی اندیشه همین گفتمان انقلاب علامت سوال گذاشتند ولی یک نگاه به انقلاب اسلامی ما و کشور های منطقه همه چیز را روشن می کند و نشان می دهد که چقدر وضع بی نظیری نسبت به کشور های دیگر منطقه داریم مثلا هند که افتخارش این است که از زیر سلطه انگلیس در آمده هنوز سر پا نشده و نزدیک دویست میلیون نفر خیابان خواب دارد که همیشه در خیابان ها زندگی می کنند.
ودود حیدری عنوان کرد: آمریکا مرسی را که اولین سفر خارجی اش به عربستان بود و اولین پیام همکاری خود را به اسرائیل داد را حمایت نکرد و دیدگاه های اسلامی او را تحمل نکردند چرا که تجربه انقلاب اسلامی را دیده بودند و آمریکا اسلامی به جز اسلام عربستان را نمی پذیرد. در واقع چند نوع اسلام وجود دارد که مجال توضیح در باره آنها نیست برای مثال یک نمونه اسلام شیعی داریم که مربوط به ایران و پاکستان و بخشی از کشمیر است که آمریکا از این اسلام می ترسد و نوعی دیگر اسلام عربستان و وهابیت است در این بین هم اسلام های دیگری هست از قبیل اسلامی که ترکیه آن را دنبال می کند.
وی با اشاره به اقدامات دولت در خصوص مذاکرات هسته ای و سران فتنه ادامه داد: بدون تردید جوان بسیجی ما نمی تواند نسبت به رفع حصر کسانی که چند وقت پیش ریشه های نظام را هدف گرفتند بی تفاوت باشد و نمی پذیرد که با حیثیت انقلاب اسلامی بازی شود. پذیرفته نیست که اقای روحانی در مصاحبه با سی ان ان بگوید هیچکس تا ابد محبوس نمی ماند البته ما هم معتقد هستیم که هیچکس تا ابد در حبس نمی ماند ولی باید دانست که انقلاب اسلامی با هیچ کسی تعارف ندارد. مذاکره هیچ ایرادی ندارد حتی با دشمن. چرا که از صدر اسلام هم وجود داشته و ما هم در طی انقلاب نمونه هایی داشتیم مثل مذاکراتی با صدام داشتیم. چیزی که ایراد دارد واگذاری است و به هیچ عنوان در مذاکرات نباید تسلیم دشمن شویم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: همان نگاهی که رهبری به حرف امام در دوران جنگ داشتند را ما نیز باید داشته باشیم. اگر امام دستور می دادند که حصر آبادان شکسته شود و رهبری پیگیری می کردند نه برای این بود که آبادان آزاد شود بلکه برای این بود که حرف امام زمین نماند لذا ما نیز باید اینگونه با نگاه اعتقادی به حرف های حضرت آقا بپردازیم. اگر یک شب بخاطر حرف های رهبری خوابمان نبرد آنوقت می توانیم بگوییم که مقداری دغدغه مند شده ایم.
منبع:مدار۲۰۹

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.