×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مبلغان مسائل مورد نیاز جامعه را به مردم بگویند

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر” حجت الاسلام احمد زینل پور،استاد حوزه علمیه سیرجان گفت: بهترین ماه برای بندگی کردن، ماه رمضان بوده که انسان ها باید از تک تک فرصت ها استفاده کنند.

 وی افزود: ماه رمضان ماه خدا بوده که شیطان در بند و غل و زنجیر قرار گرفته است که تمام درب های بهشت به سوی انسان ها باز است.

 استاد حوزه علمیه با توجه به این که خواب انسان ها در ماه مبارک رمضان عبادت شمرده می شود، خاطرنشان کرد: همان طور که ثواب در ماه مبارک رمضان دو برابر برای انسان ها محسوب می شود، کسی که گناهی را مرتکب شود، دو برابر حساب می شود.

 وی اظهار داشت: مردم قرآن خواندن را در این ماه فراموش نکنند زیرا پیامبرگرامی اسلام می فرماید خواندن یک آیه از قرآن کریم مساوی با ختم کل قرآن کریم است.

 حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی محسوب می شود، یادآور شد: اگر انسانی در ماه های قبل گناهی را مرتکب شده است در این ماه فرصت دارد که با توبه دوباره به سوی خدا برگردد.

 وی تأکید کرد: یکی از برکات این ماه این است که گناهانی را که قبلا انجام می دادند دیگر انجام نمی دهند و مردم سعی کنند که گناه را با روزه گرفتن فراموش کنند.

 استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که خانم ها با پوشش حجاب خود، می توانند بهترین کار را در این ماه انجام دهند، ابراز داشت: انسانی که در کنار عبادت خود مال حرامی را کسب کند، عبادت او فایده ای را در بر نخواهد داشت.

 وی بیان داشت: روزه گرفتن به نخوردن و آشامیدن نیست و انسان ها باید با روزه گرفتن تمام اعضا و جوارح خود را روز بدارند تا گناهی را مرتکب نشوند.

 وی اظهار داشت: قوی کردن اراده و ایمان از لزوماتی بوده که هر فردی باید برای خود داشته باشد زیرا انسان، با ایمان قوی می تواند عبادت و بندگی خوبی را برای خدا به رقم بگزارد.

 استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که مبلغان روحانی در ماه مبارک رمضان  وظیفه مهمی در مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر دارند، خاطرنشان کرد: تبلیغ عملی بهترین کار برای یک روحانی مبلغ می تواند باشد تا با عمل، دستورات دینی را به مردم یاد بدهند.

 وی در پایان با بیان این که عمل و حرف روحانی باید یکی باشد، گفت: مبلغان مسائل مورد نیاز جامعه را به مردم بگویند تا مردم دین را خوب بشناسند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.