×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
مرحوم حمید سبزواری با اشعار خود حامی استکبارستیزی بود/دست نوشته رهبر معظم انقلاب بر یکی از کتب آن مرحوم

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،اسفندیار قره باغی در خصوص خاطرات مرحوم سبزواری اظهار کرد: زمانی که مسئول هماهنگی واحد موسیقی بودم و در کنار کار خوانندگی رهبری گروه کر را نیز به عهده داشتم مرحوم سبزواری در شورای شعر رادیو حضور داشت که هفته ای یک بار این شورای با جمع شدن در اتاق من تشکیل می شد.

این خواننده انقلابی  در ادامه گفت:سرودهای زیادی در آن زمان از این مرحوم وجود دارد که یکی از آنها شعر «آمریکا مرگ به نیرنگ تو» بود که این سرود در یک شب نورانی توسط  آقای سید احمد خمینی پیشنهاد و مرحوم سبزواری نیز  اشعار آن را سرودند و با ملودی که از احمد علی راغب ساخته شد و تنظیم سید محمد میر زمانی که در آن قرار داد تصمیم بر این گرفته شد که من این شعر را بخوانم.

خواننده سرود «آمریکا مرگ به نیرنگ تو» ابراز کرد: سال ۶۱ بود که این سرود در عرض ۴۸ ساعت ساخته و به روی آنتن رفت و نقش خود را در زمینه استکبار ستیزی در ایران بازی کرد و الحق که کلمات به کار برده شده در این سرود تا امروز واقیعت خود را اثبات کرده است.

قره باغی در ادامه تصریح کرد:وقتی که به آمریکا گفته می شود  عقرب جراه ای روبه مکاره ای دزده جهان خواره ای، اگر بدون تعصب و بی طرفانه در این زمینه قضاوت شود می بینیم که کل واقیعت ها را در این چهار کلمه عنوان شده است چرا که در هر جا هر بیچارگی،لشکرکشی و کشتار وجود دارد دست آمریکا در آن است که نباید این مسئله را کتمان کرد.

این خواننده انقلابی در پایان خاطر نشان کرد:دو کتاب از مرحوم سبزواری دارم که در ابتدای یکی از این کتب آیت الله العظمی خامنه ای هم مطلبی را نوشته اند، آنچه که مسلم است این است که مرحوم سبزواری  در دوران کشمکش، یار انقلاب بود و با اشعار خود نیز حامی استکبار ستیزی بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.